søndag 29. april 2012

Jippi, jeg har kjøpt meg hus

 

Soløya







En drøm har gått i oppfyllelse, jeg har kjøpt meg hus. Har ikke flyttet inn enda, men regner med at jeg kommer meg inn i begynnelsen av juni. Etter 8 måneder med leting fant jeg endelig huset og eiedommen som traff meg midt i hjertet...






Jeg gikk nesten glipp av hærligheten da jeg valgte å se på et annet hus på visningsdagen. Ikke det at jeg ikke likte det jeg så....jeg ville bo der, ville`ville`ville (det har jeg "villet" mange steder, men det har ikke stemt helt, -og jeg har sett mye bra, men ikke "drømmen") Denne hærligheten var rett og slett langt over mitt budsjett - men når sjebnen hadde talt så ordnet det seg til slutt.

Det blir en travel tid i møte med rydding/maling osv for å få solgt leiligheten, men det er Soløya som venter der fremme som en saftig, orange gulrot -så er det verdt det.

Jeg kan heldigvis flytte rett inn. Trenger ikke å gjøre noe...ikke engang et malingsstrøk er påkrevd.


Eiendommen er nesten 1,3 mål så det blir masse plass for Balder å boltre seg på.

Bli med inn å se da vel :-)


Dette er stua

Stue

Stue mot spisestue.
Huset ble bygget i 1921 og påbygd i 2005
Spisetue

Det oser av sjarm fra 1921
Kjøkken

Med orginalt gulv/tak...ellers er kjøkkent oppgradert i 2005

Kjøkkenet har stor plass til å "boltre" seg på

Et hvert hus med respekt for seg selv må ha et kontor/bibliotek



Badet i 1. etage

Det er ganske utrolig.... Jeg har boblebadekar!!! 


Jeg ønsket meg badekar, men det var ikke et "must"... Nå er jeg i himmelen - bobler og greier ;)
Gjesterom

Gjesterom


Mitt soverom :)


Bad i 2. etg. Det er jo et perfekt "dusje`hund-rom




Nå er jeg nok tilbake i bloggverden igjen... -om ikke akkurat de kommende ukene, da har jeg vel mer enn nok å henge fingerene i. Men når jeg har kommet meg ut av leiligheten og bosatt på Soløya så har jeg nok myye jeg vil dele.

Til så lenge; Kos dere - vi ses snart

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye!!! Det ser jo kjempe fint ut!!
    Jeg er sikker på at du og Balder kommer til å stortrives der.
    Åhh...kanskje det er håp om at min husdrøm også kan bli oppfylt en vakker dag da!

    Lykke til med flytting og salg av leilighet.
    Klem Einy

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye!!! Knallfint er det og boblebad, du kommer til å elske det :)

    Lykke til med salget og flytting og gleder meg til å høre mer fra deg )

    Klem Christin

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails