søndag 11. juli 2010

Godt å komme hjem til gutten sin


Det var deilig å komme hjem til Balder etter 14 dager i utlandet - og det var ufattelig deilig å komme seg ut i norsk natur. Vi kom hjem sent på fredag da flyet var 2 timer forsinket og vi skulle hente hundene fra kennel osv. De hadde forøvrig oppført seg eksemplariske og de var hjertlig velkommen tilbake. Vi så tydlig at de hadde hatt det bra og de hadde vært som knoll og tott :) Det var faktisk ingenting de kunne sette fingeren på "hadde alle vært som de så...." sa hun. Bilder fra turen kommer senere, nå er det Balder som står i fokus. På lørdag dro Baldre og jeg til skogs og hadde en fantastisk tur, bare han og jeg. Følte ikke for selskap da, vi hadde jo vært fra hverandre i 14 dager..hehe. Men i dag hadde vi selskap av Zugo og Inger og vi kjørte opp til et sted som heter Tømmerdalen. Det har vært et supert vær i hele dag, men akkurat da begynte det å regne...typisk. Balder badet og svømte som en helt og ville ikke opp av vannet, Zugo har ikke tatt det steget enda - men vi håper at det blir snart. Fikk ikke tatt bilder av svømmeBalder, delvis pga regnet og jeg tror faktisk at jeg ikke tenkte over det, hm.



    








Da vi tok en melon og sjokoladepause hektet vi hunden av magebeltet slik at de kunne løpe og herje litt. Balder har ikke vært løs på 14 dager så han hadde litt energi som måtte ut. Her er det en ball som er i fokus... Zugo er litt lettere til benis enn Balder så det var som regel hun som fikk tak i den


Her står Balder og venter på at Zugo skal komme løpende tilbake slik at han kan sette inn "støtet". Han gidder ikke løpe etter henne, "bortkastet energi"


Etterhvert fikk Balder tak i ballen og da rullet han seg rundt og var sååå lykkelig... 

"na-na-na-nana...æ har ballen"


"Dæller`n... mista ballen og Zugo kommer imot meg"


"Puh` det gikk bra"


"Dårlig gjort" synes Zugo


"Se på meg da!!"



Da ble den lille frøkena litt stresset og fikk "toillfauk" og ræset rundt Balder


Balder kunne ikke bry seg mindre



Men til slutt gikk begge lei... det var etter at Balder hadde ødelagt ballen. Det peip da vi kom, var stille da vi dro...


"Hoppegodis" 


Stakkar tissetassen til Balder, den er helt oppspist. Forresten, det er ikke bare den som har fått gjennomgå - hele hunden er full av stikk. Han er helt knudrete, man trenger ikke styke han for å merke det... man ser kulene, tett i tett på hodet og endel på ryggen. Jeg kjøpe noe middel for å sprute på han i en dyrebutikk i fjor sommer, men det stinket sånn at det var ubehagelig for både hunden, iallefall hunden, og de rundt. Det luktet ikke stygt, men veldig sterkt. Kanskje jeg ska smøre han inn men litt lavendelolje for det skal iallefall hjelpe på mennesker.... eller jeg kan vel bare dusje litt myggspray på han før vi ska ut. Noen som har noe forslag?


Nå ligger han rett ut, den nydelige lille gut`n min... han har trasket ned fra sofaen og lagt seg på gulvet - rett på parketten. Det er VARMT!! 

Ha ei flott uke folkens :-)

3 kommentarer:

  1. Kan tenke meg gjensynsgleden var stor hos dere begge. Herlige blider du har tatt av Balder og Zugo, man ser at det storkoser seg.
    Ha en fortsatt fin kveld :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Heisann.
    Takk for koselig kommentar :).
    Jeg forstår godt at gleden var stor når du hentet gutten din etter ferien...og jeg vil tro at gleden var gjensidig :). Så bra at de har oppført seg eksemplarisk på kennel, og at de har hatt det bra. Man merker fort på sine kjære firbente om de har hatt det bra eller ikke ja.

    Herlige bilder av to gode venner, som tydelig storkoser seg sammen! De er så flotte :).

    Ha en flott uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. P.S: Så koselig at du vil følge bloggen min :)
    Det setter jeg stor pris på!

    De stikkene til Balder så ikke noe behagelige ut...stakkars! Har du prøvd flåtthalsbånd?? Det holder andre ekle insekter unna også, og fungerer bra på våre hunder iallefall :). Man får det på resept hos dyrlegen...eller på apotek i Sverige...

    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails