onsdag 27. oktober 2010

Helt vanlig og to, litt uvanlige, raringer



En helt vanlig tirsdag, en helt vanlig kveld et helt vanlig sted- sitter det to, litt uvanlige, raringer i en helt vanlig sofa og gjør som de pleier på slike vanlige kvelder. De har vært ute og gått en helt vanlig tur og spist helt vanlig mat. Den ene av de to litt uvanlige drikker en kopp te og leser en helt vanlig bok, den andre litt uvanlige ligger ved hennes side i den helt vanlige sofaen. 

Det er slik de to, litt uvanlige, vil ha det - helt vanlig


Jeg greier ikke helt å bestemme meg for hvilken bok jeg skal begynne med nå.. den siste jeg fikk, er jeg ikke helt gira på. Eneste grunnen til at den havna i bokhylla mi er at jeg glemte å avbestille den. "Nede i Himmelen" av Tove Nilsen. Men når den først har kommet i hus så er det vel bare å kaste seg over den. Blir vel ferdig iløpet av morgendagen, den er ikke så tjukk og jeg tror den er veldig lettlest. Jeg tror jeg kaster meg over den, kanskje den er kjempebra! Det er viktig å ha et åpent sinn :-)






Ellers så går dagene sin vante gang. Balder og jeg storkoser oss - I dag gikk vi tur med Tassen & co, en blandingshund...engelsk setter, dalmatiner og noe annet - en spirrevipp uten like. I tillegg så hadde hun med seg en 9 mnd gammel langhåra dvergdachs som hun er kirse/fosterhjem til, han er kjempefin gutt, ikke noe problemhund utenom at han har litt seperasjonsangst. Det føste han gjorde da vi møtte de var å dure bort til Balder for så å hilse på meg. På meg virket han som en veldig fin og trygg hund.. alle 3 gikk uten bånd og dachsen bare storkoste seg da han løp "med de store gutta". Men jeg får noen fiffige idèer når; "jeg har fått idéen tidliger, sånn innmellom - men de blir litt forsterket" når jeg en av "mine" har tatt skrittet. Nå har jeg tid til å være fostermor og i kveld kan jeg leke med tanken på at jeg skal bli det. Men jeg håper morgendagen kommer med fornuften... når alt kommer til alt så har Balder og jeg det aller best alene, det er vi begge enige om. Vi får se hva jeg finner på når jeg vinner i lotto og kjøper meg et småbruk, da blir det vel mange forskjellig dyr. Men nå, nei, nå er det bare oss -du og jeg; Balder.

I morgen skal vi atter på tur med Zugo og Inger. Vi skal ta bussen til Skistua å gå tilbake, det er vel drøyt en mil så det tar ikke mange timene. Man går vel ca en mil i timen, men det kommer an på hvilken vei vi går. Kjenner jeg oss rett så går vi den tyngste veien og da tar det litt lengre tid. Har vi mulighet til å la hundene gå løse så slakker vi ofte ned litt på tempo så jeg regner kanskje med at vi bruker rundt to timer. Vi får se, jeg tar med Mr. Kåre Knirk - og blir det bilder så blir det kanskje blogging også :-)




Ønsker alle en helt vanlig, god, natt.... - og en helt vanlig, fantastisk, onsdag!!
- fra to, litt uvanlige, raringer

3 kommentarer:

  1. Heidi min ven! :) Dejligt indlæg. Skønne billeder af to helt almindelig væsener.

    Med hensyn til dine kommentarer på min blog. Jeg må bare le! :) Skræmt bliver jeg ikke, men måske en smule forvirret! For hvad mener du egentlig? Som forfatter in spe og deltager i et utroligt spændende kursus har jeg naturligvis brug for udvikling! Og jeg også brug for konstruktiv kritik, for kun sådan bliver man bedre. Så dine ord er meget velkomne! Faktisk vil jeg gerne bede dig, hvis du har lyst, at være lidt mere konkret i forhold til, hvad det er, du mener! :) Hvis du har tid og lyst. Jeg har brug for den slags indspark og har du mod på at give mig det, så bliver jeg meget glad! Men som sagt, jeg har brug for eksempler.

    En ting er jo bloggen, som skrives uden den indre kritiker kl. 6 om morgenen og noget andet er det andet skriveri. MEN, alt taget i betragtning, så er jeg på vej mod at blive mig. I alt det jeg gør, og alt det jeg skriver. Det er en spændende rejse! Du har givet mig en ide til "fornyelse" faktisk. Det kommer senere ;) Måske lukker pensionatet efter årsskiftet. Måske åbner jeg et slot? Eller en restaurant ved havet? Vi må se.

    Tak Heidi og ha' en god dag. Glæder mig til dine kommende kommentarer!!!

    Stor klem

    SvarSlett
  2. koslig innlegg;) gleder meg til lørdag.. :D
    hadde vi vunnet i lotto har vi flyttet på et småbruk vi å.. ;) det er kos det;)
    Hilsen tre raringer her å;)hehe

    SvarSlett
  3. Onsdagsturen var kjempefin den, bare så synd de to helt vanlige uvanlige forsov seg og ikke fikk blitt med! Men det er glatt i marka nå, speilglatt is på stiene og skare i skogen..

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails