fredag 3. juli 2009

Hva skjer`a?

Er ikke denne siden lagt ned, hmm... man skulle da tro det
Nei da, det er bare forfatteren av oppdateringene som har gått i hi - og der har de visst ikke internett. 
Det kan på godt norsk kalles sløvskap, rett og slett. Har lyst, men gidder ikke. 
Det blir litt sånn når man sitter foran pc`en hele dagen. Når man kommer hjem vil man gjøre noe helt annet (det er sånn det har vært.. blomstrer nok opp igjen :-)
Men når det er sagt så er det ikke mye å melde... jobb og hund. Det er hverdagen! hver dag.
Tok meg et par dager fri denne uka. Det var godt ja :-) Det har vært sinnsykt varmt og når det er så varmt blir Balder veldig slapp. Han gidder ingenting, men går vi i marka så kvikner han til. Det er bedre å gå i skogen når det er så varmt for da blir det litt annen luft, fjelluft 
Han puster og peser og synes det er tungt, men etter en svømmetur eller to så blir han så god som ny. 
Vi går heldigvis forbi en del dammer på den vante ruta så han får dukket seg ofte. Han digger vannet og legger gjerne på svøm.....iallefall hvis jeg kaster ut en flytende godis :-)  
Vi var på GD spesialutstilling på lørdagskvelden med grilling`s og greier. Det er en utstilling for en bestemt rase, den var lagt til Trondheim i forbindelse med NKK`s utstilling på Stjørdal. 
Gjett hva dommeren sa om Balder; "en kraftig plugg"!!? HØ` - værste jeg har hørt. Balder er fin og "fluffy",  lider ingen nød den gutten :-)
Da vi var på NKK utstillingen fikk han; "In exellent condition" på kritikken sin. Jeg likte den bedre. Men han nådde ikke opp. Det er bare på grunn av at dommerene ikke har peiling, hehe, nei da, mange fine hunder . 
Det er ikke viktg for meg så da er det like greit at de som virkelig bryr seg stikker av med seieren.
Var til dyrlegen for årlig kontroll og sprøyte på tirsdagen. Gut`n er frisk som en fisk, sterk og muskuløs. Men nå er han 88,5 kilo... tror jeg skal slanke han 8, ikke det at han er "en kraftig plugg", men for at han ikke skal belaste leddene.  Idealvekt for han er 80 kilo, det har jeg bestemt :-)
Balder "til venstre"...er vel ikke tjukk?
God helg - jeg skal prøve å holde "oppdatereren" ute av hiet :-)

3 kommentarer:

  1. Jeg blir så glad når jeg ser et oppdatert inlegg fra deg i blogglisten min!
    Skjønner godt att du blir lei når du sitter hele dagene foran en pc. Vi andre nyter desto mer når inleggene vel kommer da ;-)
    Balder er IKKE tjukk!! Rene sylfiden det der jo...badenymfe er han og ser jeg....godt det, att hundene liker vann og kan kjøle seg ned når det er så varmt som det har vært en stund nå.
    Har nytt noen dager på stranden jeg og Atlas også....nå er det litt kjøligere igjen..(22 grader)..så jeg orker å jobbe litt på hønehuset igjen ;-)
    Ha det godt i sommervarmen Heidi.
    Klem fra oss her borte.

    SvarSlett
  2. endelig en liten update fra dere :P kan ikke si jeg er så flink selv på akkurat det der men det er altid like arti :D
    Balder er bare verdens beste goeste hund som har den kuleste eiern ever ;)

    Store sommerklemmer fra stine merete;)
    hørt nyheten foresten?

    SvarSlett
  3. Heia!!! Har savnet dere her, så det var moro å "se" dere igjen. Vi blogger heller ikke så veldig ofte, har tatt litt ferie :)
    Utstilling er merkelige greier. Vi var også på spesial-utstilling Lørdag og Jazzmann fikk CK. Søndag var vi på Stjørdal og han ble ikke plassert engang....? Vel, det er øyet som ser, for meg er han verdens fineste uansett.
    Herlige bade-bilder av Balder, mye bedre å slappe av i skogen enn å svette på utstilling ;)
    Klem fra Linda, Odessa og Jazzmann

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails