onsdag 20. mai 2009

Noen bider fra 17. mai og tur i marka

Bestemor hadde ordnet 17. mai stæsj til Baltus
17. mai var vi invitert til min storebror med familie for å se på toget og spise lunch, det vil si 8 tobente og 2 firbente. 
Søskenbarnet til Balder, Marius (tantebarnet mitt)
Det ble ikke noe tog for min del for jeg klarte faktisk å sovne av. Det er sjelden vare, men det kan nok ha noe med at brannalarmen gikk klokken 3 på natta og jeg fikk ikke sove etterpå, den var vel 5 da jeg slumret igjen. Skulle opp klokken 7, men tror jeg bommet på snus-knappen og slo den av i stedet... ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at jeg ikke våknet da jeg skulle!
Her er søsken/tantebarn Silje
Jeg kom litt for sent til å se toget....hm.. -jaja, sånt skjer. Men jeg rakk lunchen med god margin. Det var et nydelig vær og vi satt på terassen i timesvis og koste oss.
Kuler`n i skyggen... blir varmt for en stor kropp i sola
Noe som resulterte  i solbrent og alt for mett....
Balder vil helst sitte i sofaen sammen med bestemor og tante Tove, men det får da være grenser - er det plass OK... Han satte seg istedet på kanten og det funka
Etter at vi hadde vært der hele dagen var jeg invitert på kaffe og kake til morsan og farsan
Zita hadde også fått på seg 17. mai stasen. Hun stor ikke i ro lenge nok til at jeg fikk tatt et fint bildet av henne
Jeg kjørte hjem bilen og ruslet oppover. De hadde jo fristet med en cognac til kaffen
Takk Obs, for god kake. Jeg er ikke så glad i krem, men romkrem er godis
Etter en liten stund kom tante Tove og turbo Zita
Det ble med ett stykke, er ikke noe kakemons
Etter kake, kaffe og 2 cognac var det på tide å rusle hjemover igjen.... jeg hadde jo ei bok som ventet på meg
Men her har du noen kakemonser. De fikk en bitteliten smak, noen annet ville jo vært forferdelig - ifølge bestemor. Det er som regel andre "boller" til bestemødre
Balder og jeg hadde en flott tur i går ettermiddag. Bare han og jeg, passet utmerket.
Bakklidammen/Blakklidammen (jeg vet ikke helt, begge navnene brukes)
Jeg satte på han selen, lenge siden sist så trakk han avgårde.... med meg på slep :-)
Baltus må ta en pust i bakken etter å ha dratt slaktet -meg oppover
Det var akkurat passe tempratur. Balder synes det ble litt varmt, men det er ikke rart når han meg på drasse på i tillegg til sine 80 kilo. 
Når vi kommer til dette punketet får Balder "tullfauk" og løper, ruller og er helt hyper. Det var ingen andre så jeg hektet av båndet
Jeg holder gjerne litt igjen så han får jobbet litt og må "dra". Det er best når han drar i oppoverbakker... ikke like moro nedover. 
Tullfauka går ganske fort over, men akkurat på dette stedet må han få ut noe. Han fikk rusle litt "uten bånd". Han var i go`lune og da har jeg kontroll på han
Det var en mann som sprang etter oss og ropte stopp. Det er ikke uvanlig at Balder vekker litt oppmerksomhet (noen kjefter...men de kunne ikke det for han var ikke løs, det var det første jeg tenkte på... puh` han er i bånd. Men de fleste er bare fasinert over at han er så stor)
så var det tid for "leppevals" :-)
Nei da, han lurte på om han kunne få ta et bildet av oss til Byåsenavisen. Javisst kunne han det, jeg bruker jo mye tid på å se bra ut før jeg går tur så det var ikke noe problem. Haha, jeg ser ut som et takras. Er man på tur så er man på tur!! 
Det er et nydelig sted, vi er her mye både sommer som vinter. Men det er bare så synd at det er mange andre som har skjønt det også (på vinteren er vi stort sett alene - etter mørkets frembrudd, men med hodelykt så er vi ustoppelig)
Det var ikke akkurat 1. siden på VG, men hadde det vært det så hadde jeg sikkert sagt ja da også. Byåsenavisen er ei gratisavis i Trondheim som kommer ut 4 ganger i året, og når det er sagt så spurte han alle han traff på sin vandring. Så om Baltus og jeg blir kjendiser - Ja, det er klart :-)
Håper du og dine får en fin kveld
Klem fra Balder og Heidi

3 kommentarer:

  1. ohoi!
    Så lekre bilder ;) likte særlig de bildene sist blogg jeg da ;P de med blomstene.. kunne tenkt meg et sånn å hengt opp over soffan jeg ;P Balder er en god gutt, får så sykt lyst på hund når jeg ser han ;) må ha noe å blogge om jeg nå.. har vært litt tørke hos meg å ;P

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder Heidi!
    Får jo litt (mye) hjemlengsel akkurat en sånn dag da! Finnes jo ikke noe lignende her borte. Ble ferdig med kyllingburet i dag, nå er det bare å få satt i gang med hønsehuset i en fart, så det blir ferdig noen gang! De kan jo ikke bo inne hvor lenge som helst heller ;-)
    Skal gjøre allt selv, så vi får se hvordan det går ;-) er jo ikke akkurat noen snekker heller da, men noe skal jeg nok få til allikevel :-)
    Ha en bra helg der borte!
    Klem fra meg....å en hilsen till Balder fra "Kyllingpappan" :-)

    SvarSlett
  3. He he, han tror virkelig at han er liten gutt, han Balder, vil såååå gjerne sitte i fanget.
    Hils "kjendisen" da!!!
    Klem Linda, Odessa og Jazzmann

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails