lørdag 9. april 2011

Velkommen Silva


Velkommen du lille prinsesse, velkommen hjem til vår ringe bolig , velkommen til vår lille familie


Det var jo bare det jeg manglet... ei katt!!!?? Katt av alle ting, jeg er ikke noe kattemenneske - jeg kan ikke stort om katter.. men joda - katt ble det :)


Det var Inger som lurte meg, mamman til Zugo. Hun har ei vennine som hjelper dyrebskyttelsen og hun tar til seg dyr til de får et nytt hjem. Inger hadde vært på besøk til henne og forelsket seg i en av kattungene -og etterhvert bestemte seg for å ta han. Hun sa at de hadde den perfekte katta til Balder og meg også - og jeg lo og sa: "Ja det skull tatts æ ut" "æ ska da vel itj ha nå katt - hahaha"


Etter eller annet må ha skjedd siden den kommentaren!!? For nå er det katt i huset, merkelige greier.


Hun er helt skjønn, en fantasktisk liten skapning. Hun og broren Mio kom haikende med en slakterbil forrige torsdag kveld -Og siden har jeg nesten ikke sett henne.... men jeg tror og håper det går seg til


Inger forteller at Zugo og Mio ligger sammen i sofaen og han er så trygg og god. Hva gjør Balder og jeg... jo, vi leter etter katta - og katter vet å gjemme seg. De kommer til der det er fysisk umulig å komme til. De eneste livstegnene jeg fikk de første dagene var at matskåla var tom og hun hadde gjort sitt fornødende på doen sin. Det er jo bra; at hun spiser og tisser og bæsjer på kattedo`n (ressonerte jeg meg frem til). Jeg ville ikke stresse henne, hun måtte få komme i sitt eget tempo. Nå lyver jeg litt..  de første dagene hadde hun ikke funnet seg en bra gjemmeplass og bodde under spisebordet (hun turte ikke røre på seg stakkars) På fredagskvelden (dagen etter hun kom) så var jeg innom henne og koste litt, stakk bare hånda bort til henne - og hun koste gjerne. Utolmodig som jeg er så løftet jeg henne opp, hun protesterte litt, men roet seg ganske fort - og Balder fikk snuse på henne. Frem til da hadde hun selvsagt vært litt interessant, men etter litt snusing både her og der så roet interessen seg.


Dagen etter, lørdagen, hadde vi også en liten;" kommer og løfter opp - om du vil det eller ei" Og hun var sammen med oss ganske lenge. Søndagen lot jeg henne være i fred i håp om at hun dukket opp på egen hånd, men ingen katt var å skue. Slik har det humpet og gått til torsdags morran... da tror jeg at jeg sto opp litt før hun hadde tenkt og jeg fant henne, plukket henne opp og koste med henne. Hun var veeeldig kosesyk og jeg hadde vondt av henne da jeg gikk ut med Balder. Han måtte på tur for jeg skulle på jobb. Da vi kom hjem etter tur var hun borte igjen...


Hun var søkk borte.. På torsdag etter jobb leita jeg igjennom hele leiligheten, men ingen katt - jeg så henne først etter at Balder og jeg hadde lagt oss....



I går hadde jeg fått nok av "tullet". Jeg var bekymret for at jeg og Balder hadde skremt livet av katta siden hun ikke ville ha noe med oss å gjøre -og at hun levde, ung og livredd, i støvet et eller annet sted. Mio hadde jo blitt husvarm og ligger sammen Inger og Zugo i sofaen - mens Silva stakkars, som ble plassert hos Balder og meg  - er ikke varm i det hele tatt..ikke litt lunken engang.... sukk`


Før jeg forsetter så må jeg si at hun er vant til hunder, hun digger hunder og er oppvokst med hunder (lengre nede er det bilder av Silva og hunden hun er oppvokst med). Hun liker hunder bedre enn mennesker...har jeg hørt rykter om



Vel, jeg ytret min bekymring til Inger i går; "æ trur vi har ødelagt katta"

Men til min store overraskelse var Inger veldig fornøyd med fremgangen. Fornøyd?? De gangene jeg jeg har tatt på henne og kost med henne har vært på mine premisser. De gangene hun har vært "fremme" er fordi jeg fysisk har tatt henne frem


Jeg ble fortalt at hun var litt sky, men at hun var sååå sky ble jeg ikke fortalt. Jeg tror nok du lurte meg litt der Inger... du løy ikke, bare sa ikke alt ;)  -og det gjorde du med hensikt!! "Fy skam deg - di gamle heks" (hadde jeg vært ond så hadde jeg skrevet hvor gammel du er også)



Men uansett -i går var det nok! Jeg hadde funnet, det var noe som slo meg, hvor hun var (det er en annen historie... gidder ikke nå, da blir jeg aldrig ferdig med å skrive) og jeg plukket henne frem, rett og slett dro henne ut av den triste verden hun levde i så alene. Silva er nok ikke skapt for å leve i sin egen verden for hun elsker å bli klødd, hun elsker å være sammen med andre... men hun våger ikke å ta iniativet. Jeg har følt noen ganger da jeg har vært bort til henne, bare for å "slå av en prat" - så skriker hun: "ta meg med" når jeg går.  



Vi hadde en veldig fin kveld i går (alle bildene ble tatt da) -og vi har en veldig fin ettermiddag/kveld nå også. Silva har (etter jeg tvang henne frem) vært sammen med Balder og meg uten å rømme - og nå er hun faktisk litt plagsom... deilig plagsom og veeeldig sosial. 

Jeg gir meg nå, for Silva vil være sosial og tasser på tastaturet.. 

Nedenunder er det bilder av Silva, Mio og Kasko (kasko er en av hunden i huset) i sitt første hjem Velkommen til galehuset


Silva


Mio

Kasko, Silva og Mio

Til neste gang folkens..




6 kommentarer:

  1. Haha, jeg ler så jeg griner! Fantastisk. Bare kjenner frustrasjonen din over tullepusa komme gjennom pcen her.

    Vel, det er helt sant at hun liker hunder bedre enn mennesker, spesielt Kasko, han kasta hun seg alltid i beina på hver gang han kom inn på katterommet. Ikke alltid like poppis hos Kasko. Mennesker syns hun litt "sånn der" om her også, hun foretrakk å bølle med Mio eller sitte på en hylle og glane på folk, men kunne veeeldig gjerne koses på når hun hadde tid. Fiiiiine lille Tullepusa. Syns det har gått seg kjempebra til jeg! :D

    SvarSlett
  2. nåmin så søt en liten pusejente.. har hørt jentepusene er litt mer overlegne enn gutta jeg :P mamma sine er overlegne som bare det å kommer bare når de vil selv :P Mens pusen her i huset hadde ikke overlevd uten kos, han er så etter beina dine at du omtrent snubler i han :P
    Sees neste fredag ?

    SvarSlett
  3. Så utrooolig nyyyydelig!!
    Katter kan gjemme seg på de merkeligste steder!! Håper hun slutter å leke gjemsel og heller koser seg sammen med deg og Balder :)

    Klem Einy

    SvarSlett
  4. Ih hvor er hun fin. Tillykke med hende. Hun skal nok finde sig godt tilrette hos jer, når hun først har taget mod til sig. Katte giver sig tid og det kan vi såmænd lære meget af! ;)

    Ha' en fin søndag. Klem.

    SvarSlett
  5. Så nydelig hun er og jeg håper dere er ferdige med gjemselleken nå! Kos dere masse med Silva fremover, hun blir fort nok husvarm :)
    Klem fra meg og Basco

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails