lørdag 2. april 2011

"Føggelungen" og Balder



I forrige uke var Balder og jeg på besøk hos mitt kjære søskenbarn for å hilse på det nye tilskuddet i familien. Det er en kul liten yndling på noen måneder, jeg husker ikke hvor gammel eller hva han egentelig heter, de kaller han "føggelungen" - veier 200-300 gram og er utstyrt med et par vinger. Han er supertam og interessert i å hilse på alle, men da de hundene som har vært på besøk helst vil drepe og spise han - har han vært forvist til buret sitt. 


Hei du; store kjempe
Da er det godt å kjenne en som Balder. Han er vant til fugler, og for de som har hengt med oss en stund husker vel at vi hadde en prinsessepapegøye, Donald, boende hos oss en stund. Han har hilst på alt annet av smådyr også og aldri vist noe tegn til stress eller aggresivitet...bare litt ivrig til å begynne - men klok av skade, når den værste nysgjerrigheten har gitt seg, er han helt rolig i håp om de vil hilse på han. 

Heng med på bilderaset om du gidder, men det er vel mest moro for de "involverte" :)



Må alltid lukte på rompa - og lille naive sjarmklump hadde ikke noe problem med å stå i ro...på gulvet!! 


Det skal sies at Føggelungen var litt skeptisk til å begynne med... det tok ca 1 minutt før han syntes Balder var dritkul


-Og det kuleste var å "sitte på" 

Han satt på hele tia, jeg tror Balder glemte at han var der
"Yohooo - her er det bare å klipe seg fast"

Han er akkurat så nyskjerrig som en papegøye skal være - litt for mye :-)

Jeg må innrømme at jeg ble litt forelsket i Føggelungen, selv om har bæsjet på meg

Irene koste med Føggelungen og da kom Balder og ville kose også
"Jaja, får vel gå meg en tur jeg da" tenkt Føggelungen - og gikk
Gikk ikke så langt... var på tide med litt pussing`s
Nei, det er godt å pusse seg på ryggen til Balder

Takk for en hærlig opplevelse!! Føggleungen er super -og Balder og jeg kommer gjerne igjen.
Kan vel vente til Balder er ferdig med den værste røytinga  (jeg tror dere koste av han det meste, for når jeg børstet han senere på kvelden var det ikke noe til overs ;-))

-Skal forresten hilse fra Balder og si at han satte veeeeldig stor pris på all kosen.... go`lyd brummer til deg Irene, guttene dine og svigerdatter.

Balder og jeg har forresten også fått oss et nytt tilskudd til familien. Kommer mer om det om litt, må bare sjekke om jeg kan "stjele" noen bilder først..

Ha det supert så lenge!!

3 kommentarer:

  1. næ så søt en liten venn.. fikk nesten lyst på føggel igjen :P hehe spent på kæm tillskudde dokkers e :P

    SvarSlett
  2. For noen herlige bilder! Balder er bare helt skjønn :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder! Så utrolig søtt med fugleungen på ryggen til Balder!! Balder går jo virkelig under betegnelsen "snill som et lam"! :)

    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails