tirsdag 22. september 2009

Hvor søt er det egentelig mulig å bli?? Jo - såååå søt! Jeg var på valpebesøk på lørdag og smeltet selvsagt - Rart?
Jeg passet de ei helg da de var 2-3 dager gamle. Skal si de har vokst seg store, fine og rampete etter den tid :-) Det er en nydelig liten gjeng med små rakkere. Hadde jeg ikke hatt en fra før så hadde jeg ikke dratt derfra uten en "liten" en under arma (de er for store til å putte i lomma :-))
Jeg har masse valpebilder, både fra da jeg passet de da de var 3 dager gamle og fra lørdag. Skal blogge det senere... søtnosene"
Etter en meget tarvelig fredag med feber og ugg -tok jeg turen til marka på lørdag. Det tasset inn en meldig på telefonen rundt 10.30 lørdags morgen om tur i skogen. Jeg hadde ikke sett dagens lys enda (ligger sjelden så lenge...eller sover sjelden så lenge iallefall), men følte at formen var fin så vi hang oss med. 
De hadde allerede dratt da de sendte melding så jeg møtte de i marka. Da lunchen var fortært så var det på tide med fisking....gutta fisket som bare juling. Det var det ene fisken etter den andre -  størret enn den forrige . "mamma, æ har fiska stor fisk" "kan vi ha den te middag". "Ja, klart det" sier mamma; "dein kain vi steik"-"dein der kan vi lag fiskebolla av"-"derren e fin te fiskegrateng"  Gutta er stolte som haner - og fisker mere fisk (eller gressstrå som ligger i vannet) Men gutta vet, som oss, at det bare er på lek, at det ikke er ordentelig fisk de har fanget -  Det blir ikke fiskeboller av den fisken. 
Fantasiverden er vidunderlig :-) Balder ville gjerne ha fiskestanga til eldstemann, men det fikk han ikke. Da sa pjokken på rundt 3 år "NEI", og Balder hørte etter. 
Ha en fin kveld
Klem fra Balder og Heidi

3 kommentarer:

  1. Finnes vel ikke noe søtere enn valper!! (jo forresten....Balder som sover med hodet på "armen"!)
    Og reven er det ingen fare med...den var tilbake her oppe hos naboen dagen etter....desverre virker det som den har problemer med å se....så den blir nok ikke så langlivet allikevel. Den får nok problemer med å finne mat når det blir vinter og kallt.
    Nyter høsten i fulle drag nå....håper det er like fint der borte som her!
    Ha det godt Heidi....klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Uff Grand danois er de fineste hundene jeg vet om! Jeg smelter helt jeg!

    SvarSlett
  3. Nå er det på tide at du legger ut noen andre bilder øverst på bloggen din. Blir syk hver gang jeg er innom å ser når det søte gd valp ansiktet dekker nesten hele skjærmen min....

    Klem Beate
    PS. Skal balder stilles på Orkanger i november?

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails