fredag 11. september 2009

regn, regn og atter regn

"Oi, hvor det regner" Jeg tror ikke det har vært en eneste dag denne uka som det ikke har regnet.Du kan iallefall banne på at det regner når vi skal på tur. I dag var intet unntak så Mr. Kåre Knirk måtte være hjemme, stakkar... 
Jeg kan ikke si annet enn jeg liker regnet, Balder deler nok ikke min mening der. Men når han skjønner at han ikke har noe valg (han har aldri det, men kan se litt misfornøyd ut til å begynne med) så gjør han det beste ut av det. Han blir sykt våt, det er sikkert derfor han synes det er litt ubehagelig. Han blir våt helt inn til sjela og når han rister seg så spruter det overhodet ikke, ikke en liten dråpe klarer han å vri av seg. Det han "mister" renner av han. Men han får en god runde med badehånkle når vi kommer hjem - og det er digg  "aidri så gæli at det itj e godt for nå" :-) 
Boktyven er absolutt en bok jeg vil anbefale. Den fenget meg iallefall... Kort fortalt så handler den om 2. verdenskrig og en liten boktyv :-)  Superduper fin bok. 
Neste bok ut er: Historien om Edgar Sawtelle av David Wroblewski. Jeg blir så hekta når jeg leser bøker at jeg glemmer å gå og legge meg "bare litt til..et par sider..osv" Iallefall om det er en bok som fenger. Men jeg er så nyskjerrig på historien og hva som skjer at jeg ikke greier å legge den fra meg så jeg må planlegge lesingen litt. Jeg leser mange bøker iløpet av året, men kun i en kort periode for jeg leser så intenst. Noen ganger prøver jeg å lese sakte for at boka er så bra og jeg vil ikke at den skal ta slutt... 
Historien om Edgar Sawtelle er en liten gla`sak på 600 sider. Jeg er redd den griper fatt i meg og ikke vil gi slipp før jeg er ferdig. Og kjenner jeg meg rett så blir jeg ferdig på 3 dager (må vel sykmelde meg så jeg får tid til å lese :-))
Nå har iallefall Balder tatt helg; han har vært på jobb hele uka (utenom onsdag), blitt klissvåt hver dag og ikke minst løpt og hatt det moro med kompisene sine. 
Ha en fantastisk kveld - og god helg godtfolk`
Klem Heidi og Balder

2 kommentarer:

  1. Jeg er ikke så glad i regn, men ut må man jo nå en har hund. Og det går jo greit nå man først har kommet seg ut. Men det har i grunnen kommet nok regn for ei stund nå...
    Ha ei god bok-helg

    SvarSlett
  2. Jeg liker også regnet.....og Atlas har ingenting imot det heller ;-)
    Den "Historien om..." ble jeg nysgjerrig på...skal se om jeg finner den her...leser også veldig mye, og nå har jeg gått litt tom for idèer, så takk for det tipset!
    Har hørt att Thon har storsatset på fler steder langs med grensen....foreldrene mine og bror bor i/utenfor Årjäng....og han har jo bygget ett stort senter i Töcksfors også....så jeg kan tenke meg att jeg ikke skulle kjenne meg igjen der oppe i Eda.
    Nyt helgen Heidi...og hils Balder fra Atlas ;-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails