mandag 25. januar 2010

Etter ei flott helg kom en, etterhvert, fin mandag. Balder og jeg dro på jobb i 10-tiden, jeg slet med pc`en og fikk ikke gjort så mye før morsan kom 3 timer senere. Vi dro på Ikea og spiste lunch, det var ikke spesielt godt, men man ble da mett - og jeg fikk kjøpt en drøss med stearinlys. Dro tilbake på jobb og da viste det seg at internett var nede - og i dagens samfunn så får man ofte ikke gjort så mye om man ikke har internett. Hva nå?... "drikke kaffe og jabbe med kollega?" Ingen dum idé - ferdig med det..."hva nå?" Jo, ta med kjøttestykket Balder, hjem og skifte og ut i marka!! 
Det var egentelig en ganske grå dag, vi snakker om været. REGNET!! Det er trist, men det skal visst komme masse snø de neste dagene. Min perfekte vinter mye snø og rundt -6 grader. I dag var det 2+
I og med at jeg har blitt en ivrig blogger igjen så måtte selvfølgelig Mr. Kåre Knirk bli med. Da det regnet måtte jeg være litt forsiktig med å "kle av" Kåre, han er litt tander og jeg vil ikke at han bli "syk". Men det ble da noen bilder...
Balder irriterer vettet av meg noen ganger.. "Nei gossjamej" "sa jeg virkelig det???" Det mener jeg overhodet ikke. Han er en engel, den mest perfekte skapning på jord. Det er alle tispene som har løpetid som er rota til min lille sukkerklump`s uroligheter. Vi var på en lang og flott søndagstur med Haley og Caroline (ei hoawavart frøken på 2 år og mamman hennes - de var naboer med oss tidligere, men har flyttet til Oslo. De kommer forhåpentligvis tilbake til sommeren) Det var et hjertelig gjensyn, Haley har vokst opp med Balder og hun digger han, Blader er helten/kongen. Vel, etter det tuslet vi opp til bestemor og bestefar for å spise kjøttsuppe.
..Og så gikk vi hjem, det er ikke lange turen, men det tok om lag 30 minutter (går vi rett hjem så tar det 10 min.) -Og ikke nok nok med det: på kvelden så var vi ute på tur nesten en time. Vi er som regel ikke så lenge ute om kvelden, men i går var vi det. Vi gikk ikke langt, men når man har med en "snus"murminkel så kan det ta sin tid. Han fikk gå i sitt eget tempo og suse. Var vel hjemme igen rundt halv ti og han var glad og fornøyd. Han hadde bæsjet, fast og fin (var litt jalla i magen på lørdag og tidlig søndags morgen). "Ikke mere tur eller ute i dag", vi skulle jo opp tidlig i dag...  "sanit det ja" 04,20 spratt jeg opp av senga som et furie!! Da hadde han maset et par timer, vært bort å dytte på meg, sette seg på sengekanten osv.... Ja, vi dro ut - ikke var jeg bare sint som ei furie, men jeg så også ut som ei!! Han hadde "jeg må ut å bæsje tryne""må man så må man" - Men han MÅTTE IKKE, han skulle SNUSE!!! "slippe mine brannsegl""12345.. osv" Jeg kunne tatt rennafart og sparka han så lang- "og tung som han" er 20 meter, sikkert. Men jeg beholdt fatningen og tenkte: "det er ikke hans feil"-"han er jo en liten engel"-"det er de slemme tispene som lurer han "luremusan"!!!!" 
Nei, han er vel dårlig oppdratt. Jeg lar han få lov til å snuse når vi er på småturer eller rusler rundt i nabolaget. Jeg slet litt til å begynne med på turen i dag da han skulle stoppe og snuse hver 2. meter... Det går ikke, da hadde vi ikke kommet hjem før på onsdag og ingen av oss hadde fått særlig med trim. Men det tok seg opp- han kom bevegelse og satt av gårde, med meg på slep (jeg får ikke noe trim - jo, rompa, jeg må holde han igjen - og låra). 

1 kommentar:

  1. Nei, ikke greit med disse "luremusene" som gjør våre ellers så balanserte sukkerklumper helt bananas!!!
    Det hadde antakelig vippet meg av pinnen hvis jeg skulle bli vekket opp kl 4.20... og det for å SNUSE.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails