fredag 22. januar 2010

Hundemat og helg

Så var det fredag og helg.. vi tok tidlig helg i dag og gikk på tur mens det ennå var lyst. Vi har ikke så mye å meddele, men siden vi er tilbake i bloggverden så får vi bare blogge :-) Koselig vi fremdeles er inn i varmen
Tok turen innom dyrebutikken i formiddag for å kjøpe litt hundemat. Balder har vært tom et par dager og levd på jalla`jallamat.  Jeg plukker som regel med meg prøveposer når vi er på dyrebutikker for å ha med på tur. Enten så "leker" vi søk eller jeg kaster ut en dunge som han får plukke opp
Jeg kjøpte 2 sekker, et fòr beregnet på GD og en sekk for store raser samt en pose oksepeniser (det er visst digg :-)) Det kostet med over 1500,- ærlig tjente kroner, hrfm. Hvorfor er det slik at store hunder må ha mye mat?
Kall han gjerne bortskjemt....vel, det er han jo! Ikke noe å diskutere!! Men han må jo få ordentlig mat. Jeg slet skikkelig med å få i han nok mat de 2-3 første årene, men jeg gjorde en god jobb. Nå er han et skikkelig matvrak..... Men kresen er han - han liker det dyreste fòret. Men jeg ser at det passer han best. Man ser det fort på det som kommer ut igjen - og det som f.eks kom ut i dag var ikke så veldig lett å plukke opp for å si det slik.
Jeg trodde nå at han hadde fått spist seg mett selv om det var "feil" mat han hadde fått. Men jeg skal si det gikk ned på høykant... gut`n åt som f..  "Sorry Baltus - var ikke meninga at du skull sult"
Nå er han iallefall god og mett, ligger og snorker på sofaen
Hærregud, dette var et skikkelig kjedelig innlegg og enda kjipere bilder, hehe.... Var bare såvidt det kom på "lufta" . 
Klem fra en god og mett Balder og en sulten Heidi - GOD HELG!!

3 kommentarer:

  1. Klart de må ha skikkelig mat!! Det koster men er verd hver en krone.
    MEN jeg måtte kutte ut RC boxerfòr til Major. Han ble så blass i pelsen, håper det funker for Balder.
    Jeg har gått over til Hills, svindyrt men det funker.
    Nyt kvelden din, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Hundefôr er DYRT!! Jeg har prøvd det meste på mine. Funka bra med RC og Hills, men nå har jeg funnet et fôr som er skikkelig bra og ikke dyrt; Carrier.
    Det siste bildet ditt var dødsbra - mye lepper på GD og, he he ;)))
    Ha ei god helg og ikke forspis dere:)

    SvarSlett
  3. Hei tuslet tilfeldig inn på bloggen din og må si jeg ELSKER din diger hund..er stor fan av stor hunder selv- har fire leonberger og en LITEN Aussie og en LITEN og gammel Labrador!! Det går nok hundemat her ja...men jeg prøver ikke å tenke på det- hundene gi oss så mye at de er verdt hver eneste kroner vi bruker på dem!!
    Koselig å finne bloggen din, skal innom igjen- god helg fra oss på eventyrhus!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails