torsdag 28. januar 2010

Den fine kvite vinteren - Den kalde fine tia`

Tenke vi skulle ta dere med på dagens tur
"vil du værra me så heng på"
I dag pakket vi sekken før vi dro på jobb. Selen til Balder, magebelte til meg og et bånd slik at vi holder sammen.  Balder i kjent positur på jobb - Rundt 14.30 kjørte vi fra jobb. Bymarka neste!
Jeg må gjennom byen, både til og fra jobb. Jeg bor på rett side så vi kjørte rett forbi heimen for å komme til bymarka.
      
Det var litt sludd og gussent vær da vi kjørte. Med Kåre Knirk"ved min side" hadde jeg noe å finne på når det var rødt lys :-) 
Da vi kom litt opp i høyden ble været bedre (ene hånda på rattet og andre på Kåre, og sikten igjennom linsa - ikke å anbefale, men det var da ikke så mye trafikk...men dog - det var glatt)
Endelig fremme. Balder går ikke ut av bilen før han får lov, men jeg satte nok tolmodigheten litt på prøve, hehe. Han gikk ikke ut, men det fristet veldig.
Da var vi igang! Det var akkurat kjørt opp løype så jeg gjorde det jeg kunne for at kjøteren min ikke skulle herpe den.  Men han skulle jo selvfølgelig gå "på andre siden" Det ble litt korrigering til å begynne med, han var ganske gira... elsker å gå i marka. Vi gjør det flere ganger i uka, men han er like gira hver gang. 
Vi koser oss masse. Når jeg får Balder i "steamen" så går det unna. Han trekker som bare juling og jeg løfter beina og henger på så godt som jeg kan.  Det er ikke alltid det går så fort når det er masse snø - går uansett ikke veldig fort med meg på slep, men gut`n får iallefall noe å jobbe med. 
Lyset var helt fantastisk. Jeg er dessverre ikke en dreven fotograf, men prøvde å stille inn slik at jeg fikk fanget det (lyset), og det ble mye bedre enn det jeg tok på "auto". Jeg fikk iallefall med fargespillet og kontrastene.
Jeg ser alltid etter "bilder" når jeg er ute  -eller inne.. ser alltid etter bilder. I dag løftet jeg dobbelthaka mi og så opp. Det er jammen mye mellom skydekket og jord. Jeg ble stående en stund å se; 
vakkert, magisk - jeg gikk neste i bakken.  Skogen en gammel
"Hva skuer mine små blå". Der var månen gitt - midt på ettermiddagen, hærlig. 
       
Jeg tar mange bilder når Mr. Kåre Knirk er med på tur, men jeg er dårlig til å sortere de jeg skal legge ut. Jeg legger ut bilder som ikke er spesielt bra eller særlige interessante, men da jeg tok bildet så var det noe der. Rart, men slik er det.  Det var iallefall helt nydelig å gå i marka i dag. Det snødde litt, men sola prøvde å lure seg frem - hu ikke helt heldig med den, men dog...superduper tur 
Vi møtte en "kjenning" rett etter vi startet på turen og så durte det 2 stk på ski forbi oss. Ellers så var det bare oss.... det var deilig - hadde jeg visst det så hadde Balder vært løs; han stikker ikke av, angriper ikke folk, ikke hunder eller har noe særlig jaktinnstinkt. 
Da vi gikk over demningen, tilbake til parkeringsplassen kom snøværet - 2 minutter etter at dette bildet ble tatt så snødde det tett.
Takk for at du ble med på turen. Balder og jeg hadde en flott tur - håper du også hadde en fin tur med oss
jeg har mac og må redigere alle bildene før jeg legger de inn. Da jeg la inn dette innlegget så hadde jeg lagt inn endel små bilder og lagt de ved siden av hverandre (det funka visst ikke) Det så veldig bra og ryddig ut, men funka ikke.. -Tips?
Balder og Heidi ønsker deg en fin kveld

8 kommentarer:

  1. Hei
    Ser ut som dere har hatt en flott dag i skogen.
    Dere må legge turen inom det hellige strøket en gang så jeg og får være med ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for den flotte turen vi fikk være med på gjennom bloggen din. Håper vi kan være med en dag, må bare vente til vi får kjøpt pulk til Nora så hun også får bli med. Synes det er kjempekoselig at du har kommet ut av bloggtørken, men er stri når den står på og ikke alttid like lett å komme seg ut av. Kjenner flere som har blitt sittende fast i åresvis.

    Gleder meg hver dag til å lese hva dere bedriver dagene med og se bilder av go gutten....

    Klem fra Nora og Beate

    SvarSlett
  3. Masse fine naturbilder,fikk lyst til å dra på tur i skogen. Det ser ut som at dere har hatt en fin tur.
    Fantastisk flott hund, klem til Balder :-)

    Godnattklem fra Kari og Anne

    SvarSlett
  4. Her var det masse flotte bilder. Jeg er som deg, er dårlig på å sile ut hvilke bilder jeg skal ha med. Da er collager tingen, og min nye venn av året ;)
    Flinke Balder som venter i bilen til han får lov til å komme ut. Vi (eller min datter heter det vel...) hadde i fjor en shettis på helfor ved navn Balder, stilig navn på kjekke gutter!

    SvarSlett
  5. Så ut som en kjempeherlig tur Heidi.
    Huska du Kvick-lunsj?
    Skulle ønske jeg og var der ;)

    Må hælse Balder fra mæ da.

    Ole

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar i bloggen min!!
    Og tusen takk for denne flotte turen jeg fikk være med på her nå, det så ut til å være en herlig tur :)

    Dette vil jeg være med på flere ganger-så jeg følger deg jeg :)

    Ønsker deg og Balder en riktig fin kveld, og ei goood helg!!

    SvarSlett
  7. Ser ut som en nydelige tur!!! Du er flink å ta bilder!!! Mange flotte stemnings bilder!! I'm so in love with your pels baby....

    SvarSlett
  8. Balder er nesten like "fin" som boxeren når han ligger på ryggen og vrenger leppene :)))
    Flotte bilder!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails