mandag 18. januar 2010

Look who`s back

Det har vært en yderst lang bloggtørke, men nå har jeg vannet litt, så bloggen skal nok blomstre til liv igjen. Jeg håper mine bloggvenner ikke har gitt meg opp helt, men vil være med å gjødsle litt slik at det blir en frodig vår (håper dette ble lest høytidlig - det var, fra min side, ikke lek med ord)

Bilde tatt på tur idag

Jeg må innrømme at jeg i denne tørketiden heller ikke har vært så flink til å lese blogger. Jeg har tenkt på dere og "lurt" meg innom, både på Balder sin blogg og deres, men det ble aldri det helt store...jeg har bare "stukket" innom en tur i full fart og tenkt at jeg skal "SE" når jeg får tid. Men slik som det har sett ut til nå så har jeg ikke hatt tid???!!! Det er bare tull! Klart man har tid, man har tid til det man vil ha tid til (snakk om å grave sin egen grav - jeg skal sikkert hodle tale i begravelsen min også)

Slik er saken; Jeg har neglisjert Mr. Kåre Knirk og Blogg! Basta bom!

Men nå har jeg kastet et par tørre vedstubber i peisen (skulle ønske jeg hadde en peis) så da blusser det opp igjen :-)

Litt oppdatering siden sist:  

Det ble høst og mørkt. Diplomis-dama er kledd for vinterne og lysene ble tent

En pinne, en pubertal Fabian, en Balder og ei en`62-høy Heidi...

Balders første slosskamp - og det med kompisen Fabian. Jeg så de ikke ville g seg og tuslet mellom gutta. Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg nok kanskje gjort det litt anderledes, hehe. Der står jeg mellom en spirrevipp på 65 kilo og en annen spirrevipp på 85... De sloss bokstavlig talt over hodet på meg. Men det hefter ikke "dette vil jeg ikke ha noe av". Jeg fikk bort Balder, men da kom Fabian etter og jeg kan ikke holde igjen hunden når en annen angriper. Så da tok jeg tak og fikk bort Fabian, men da kom Balder....."hm, hva nå". Jeg gikk mellom dem og tok en i hver arm, HALLO???? Hva hadde vel jeg å stille opp med...nada... Det endte med at jeg ble med i dragsuget. Til slutt så sa jeg så rolig jeg kunne til mamman til Fabian: "kan du hjælp mæ" Hun kom og alt gikk bra. Vi fikk roet ned gutta og de var løse sammen 6 minutter etterpå. Alt er ikke som før, men de er da enda kompiser. De løper løs sammen, men Balder vil ikke leke med Fabian. Han fikk seg noen "kavringer" og det henger nok i enda (den værste kavringen var det nok Balder som sto for selv... Han skulle sikkert bite Fabian, men så endte han opp å bite seg selv igjennom leppa. Jeg la merke til det etterpå, han var litt på tuppa i "leppeområdet" og da jeg skjekket så hadde han faktisk bitt seg igjennom leppa. Jeg måtte lirke leppa ut av hjørnetanna hans, den hang fast!! Jeg blødde som en gris, Balder prøvde å vaske så godt som han kunne. Vi kom vel hjem ca 1,5 timer etter "dansen". Den gyldne regel etter at du har blitt bitt av hund er å dra hjem å vaske deg, noen sier også at man bør få deg ei sprøyte. Nei da, jeg rigget opp Mr. Kåre Knirt for å ta bilde, hehe, er ikke helt god. Tenkte faktisk: "fillern, det blør ikke så mye lengre..kunne blitt bedre bilder" Jeg er som sagt ikke helt god. Det var ikke hånda mi dagene etter heller, ikke var det lett å kjøre bil (gire..au), kunne bare glemme å holde i ei penn - og alt det andre man gjør med høyrearma. Hvis jeg skulle brekke ei hånd en gang så håper jeg det blir venstre. 

Jeg fikk hentydning om å ikke fortelle/eller legge ut bilder av en slik hendelse for ikke å skremme folk som ønsket seg en GD. Hvis man tror at slike hendelser ikke kan oppstå så får man heller la være å skaffe seg hund. Jeg sto midt mellom 150 kilo hund - kom i veien og ble bitt... Noen hull på ei hånd, ikke noe å snakke om. Hadde de bitt så hadde hånda mi vært knust!!  

Tsjekkia - Praha

I november spratt vi over landegrensene og hanvet i praha. Praha er en flott by. Jeg har vært der mange ganger og er godt kjent i gatene... Neste gang er det vel på tide å finne et annet reisemål. Morsan var veldig gira på å dra dit igjen så jeg ble med "for siste gang" på noen år. Vi får se... Kanskje det blir neste år igjen, sukk`
sjekk den deilige biker rypa :-)
Det var min tante, morsan og jeg som tok turen. Det var en flott tur. Vi bodde midt i sentrum, veldig standsmessig... -til vår store overraskelse. Morsan og jeg har bodd på det hotellet tidligere, men da fikk vi bare et rom.. nå fikk vi pindø en hel fløy. Vi enkle damer fra trøndelag følte oss som dronninger :)

Bambi på isen....Balder på isen! Han har en dragning mot is, skøytebaner. Han skal absolutt ut på glatta. Jeg skjemmes noen ganger når jeg ser at folk skuler på oss og de tenker at jeg har dratt han med stakkars hunden  "utpå" - "nei" det er omvendt.. "det er han som vil" !!

Ellers så har det vært kaldt her som i resten av Europa, på det meste -25.

Balder får på seg dekken når det runder -10, men i år så har jeg i tillegg investert i potesokker....han hoppet omkring som om han gikk på glødene kull da det var på det kaldeste. Med sokker ble alt så meget bedre :-)

Zita`mor på besøk
..og nei; hun var IKKE ferdig med løpetid
Det var alt for denne gang! Vi er tilbake om 6 måneder!!! Neida, nå er vi igang igjen.
Balder sover søtt under pleddet etter en lang tur i dag. Bildet øverst er fra turen.
Ha en strålede dag, alle sammen.. 
nå skal jeg lese blogger
Klem Balder og Heidi

4 kommentarer:

  1. Fytti som du så ut på arma:) Jeg hadde ikke gått imellom der altså:)
    På tide du legger litt ved på her og kommer deg i gang igjen!!
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Good to have you back!! Men hold deg unna slåsskamper heretter...

    SvarSlett
  3. Velkommen tilbake. Tenkte på dere her forleden, har stadig vært innom og kikka...men nei.
    Hmm, ikke helt "god" når man går imellom to GD;)
    Flotte bilder fra Praha. Har aldri vært der jeg..
    Klem fra Linda & Co

    SvarSlett
  4. Blogg i vei! Tjo og hei! Mosselukta tar dei! :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails