fredag 16. april 2010

Null hull


Da er årets tannlegetime unnagjort. Det er ikke noe jeg gjør med glede, men det sies at det er gangske lurt å dra regelmessig...og lure ting er lurt å gjøre! Det var heldigvis ingen hull i år heller. Det tok 15 minutter og kostet 830,- kr!!! Det er dyrt å være lur, men det er nok dyrere og ikke være lur....


Våren har kommet for fullt, trodde jeg, men i natt og i dag har det faktisk snødd!! Hrmf





Disse bildene tok jeg i vinter før vi skulle på en liten fjelltur i 25 minus. Balder var ikke så fornøyd med påkledningen, men her i huset er det ingen som lider for skjønnheten. De har veldig lett for å forfryse ørene når det er så kaldt, derfor måtte de kamufleres. Da vi kom ut var alt var alt glemt og han var fornøyd og glad.... løp så ørene, ikke flagret :) Jeg er glad kulda er over...det tok jo lengre tid å kle på hunden enn å kle på seg selv. 


Donalds siste dager er nok kommet.. det er ikke med lett hjerte han flytter ut for han er superkul. Men fornuften seiret i denne runden. Han har absolutt hatt det fint her og ville fått det fint i fremtiden også, men det går ut over Balder`s ve og vel - og Balder var her først.


Man får se de positive sidene ved å bo uten Donald; Jeg får ha maten mi i fred, jeg kan sette frem frukt uten at de blir rundklina av et nedd, ingen nafser på brystvortene til Balder, Jeg kan la fjernkontrollene ligge "rett" vei uten at noen napper ut knappene, eh..fugledritt overalt og sist med ikke minst  - man unngår hørselsskade!! 

Men som sagt så er han en kul fyr og det blir nok tomt uten han. Han er ikke så redd hender lengre og kan godt gå på fingenen når jeg setter holder den mot han. På kvelden sitter vi alle 3 i sofaen, noen ganger sitter han på meg og andre ganger sitter han på Balder. Hvis jeg ikke ser han er det bare å finne Balder, han er aldri langt unna Balder. Tror nok Donald liker Balder mer enn Balder liker Donald. Men de er ganske søte å se på.... Når Donald setter seg på Balder eller er i nærheten av ansiktet han så hører jeg bare et sukk fra Balder, men så sover han igjen eller fortsetter med det han holder på med. I går kveld spiste de chessedoodles sammen, Donald tok en bit så fikk Balder resten (skulle tatt bildet av det.. Balder lå i sofaen og Donald var ca 10 cm fra snuten hans). De ventet fint på tur, enda Donald er ganske frekk når det gjelder mat. Han har ingen respekt for maten min og kunne gjerne gått  inn i munnen min om han fikk. Balder har vel mer kustus på fuglen enn hva jeg har!! 


Jeg skal på fest i kveld, bursdagsfeiring til søskenbarnet mitt. Det er hun som hadde påskelunchen og i kveld blir det nok servert en fantastisk god middag. Balder skal være til bestefar og Donald må nok klare seg alene. 

Ha ei flott helg alle sammen

4 kommentarer:

  1. For noen herlige bilder:))
    Ja dyrt å vær lur..men enda dyrere å ikke være det...
    Balder så ikke storfornøyd med vinterhabbiten på:) HAn er nå så snill da...med Donald. Men tror ikke han vil savne pippedyret:)
    God fornøyelse i kveld...jeg skal male tak!!
    God helg, klemmer:)

    SvarSlett
  2. Heisann.
    Jeg kommer over bloggen din via Majorogmeg, og dette er en blogg etter min smak!
    Balder er skjønn, både med og uten vinterklær! :)
    Kjedelig med snø midt i april...været er jammen meg uforutsigbart i dette landet! Håper iallefall den forsvinner like fort som den kom!

    Jeg kommer absolutt tilbake hit, håper du tar turen innom meg også :)

    SvarSlett
  3. Hei på dere, tusen takk for så koselig hilsen på bloggen min! Elsker den bilde av Balder med fullt påkledning!!! Han ser midlt sagt- ikke glad...hehehe..men varmt var han sikkert!! Nå er det så herlige at vi trenger ikke så mye klær på barna på barnehage heller...det er så deilig! Leonbergene her bruker aldri klær om vinter...nok pels å holder seg varm.
    Var dumt at Donald måte reise fra dere, men skjønner godt at de bråker- jobbet på en dyrebutikk en gang og alt penger jeg fikk gikk til diverse jeg kjøpt i butikk og da hadde jeg litt av hvert hjemme- undulat, osv..og fuglene bråker...uff å meg..men de er spennende dyr allikevel..har sagt jeg kunne tenke meg en grå jaco- men de leve i evighet og er høyt lyd...det vil jeg ikke ha. Dessuten så holder det med seks hunder, fire katter, og en marsvin...har ikke tid til flere dyr..hehehe..
    Om du og Balder er noen gang rundt Mjøsa må dere gjerne stykk innom- hadde vært kos for gjengen min å hilse på go' gutten din!
    Ha en koselig fredags kveld på fest! Klem fra gjengen i skogen :-)

    SvarSlett
  4. Ha ha! Balder ser ikke akkurat glad ut der nei :)
    Synd att Donald ikke kunne bli, men han har sikkert hatt en utrolig bra "langferie" hos dere...han kommer sikkert gjerne på besøk igjen.
    Egentlig så vil jeg ikke ha mer en bare ett par stykker av kyllingene som blir av alle eggene (om alle klekkes da)...så jeg har allerede avtalt med en venninne som har høner att hun får de hønene som blir "til overs" (der vet jeg att de får det bra!). Det som blir haner får jeg jo desverre ta bort med tid og stunder, når man ser hva som blir hva.
    Du kanskje skulle skaffe deg et sted på landet og skaffe høner isteden? De bråker ikke like mye :-))
    Håper snøen er borte nå....her haglet det i går...i omganger...typisk april.
    Ha en fin helg Heidi!
    Klem herifra!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails