mandag 19. april 2010

Ny sofa og photoshoot

Nå har sofaen som jeg kjøpte for leeenge siden endelig kommet i hus...  Den skulle leveres mellom klokken 09 og 15 i dag. Jeg så for meg at den kom langt utpå ettermiddagen, men var i full sving med å hive ut den gamle klokken 07.30. Herrefred for et kaos!! Jeg føler meg aldri alene eller enslig, men når det gjelder å bære ut møbler så kunne jeg godt tenkt meg å hatt en å dele oppgaven med. Jeg er sta og egen og fikk da ettehvert kranglet ut den gamle sofaen. Den er ikke tung, men det er bare immari "bøkklatt"....ut igjennom døra og der er det så trangt at jeg måtte løfte den på tvers og det samme gjaldt den andre døra. Jeg satte den i trappegangen for der er det ganske stor plass (der står resten av rotet mitt også - ikke alt, for noe har jeg i leiligheten). Men da gutta ringte i 10-tia og sa at de kom snart med sofaen så var det klart. 



Det første som slo meg da jeg gikk ned og møtte gutta var; "eh....e alt derre mitt?" De sto der med 2 stooore esker og en litt mindre som var pallen. "Ja" sa de -og jeg sa at det måtte være feil. Vi så på bestillingeseddelen de hadde og det så ut til å stemme. "Dællern" tenkte jeg "må kjøpe større leilighet".. men jeg trodde fremdeles det måtte være noe feil. Det var rett før jeg sendte de tilbake med hele ruklet. Men de kan selvsagt ikke ta det med tilbake og inn bar det... eller nei, fikk de ikke inn gjennom ytterdøra. Jeg foreslo at vi bare kunne ta av embalasjen så gikk det nok greit, men det hadde de ikke lov til. Men så sjarmerende som jeg er så gjorde de et unntak, hehe (men jeg måtte signere først). Det var først når det fjernet pappen at jeg så at det stemte med det jeg hadde kjøpt. Det var mye papp, masse papp. Vi spøkte med at det til sammen kunne bli 2 rom og kjøkken til en uteligger, luksusutgave. Men til slutt så endte den opp i leiligheten. Jeg brukte lengre til på å fjerne embalasjen enn jeg brukte på å montere den. Da jeg skulle kaste embalasjen var heisen stappfull, var bare såvidt plass til meg. Uff`a`meg....det blir mye rot!!


Da jeg hadde plassert sofaen måtte jeg flytte bokhyllene -og klok av skade så tømte jeg de først. Det er jo ikke lenge siden jeg plasserte bøkene, cd`en og dvd`ene i de...på`n igjen. Jeg bare stuet det inn. Jeg er ikke ikke noe petimeter, men liker å ha litt oversikt over bøkene. Bøker av samme forfatter skal stå ved siden av hverandre osv., men det tar jeg en annen gang. Det er kaos her enda, men jeg begynner å se lys i enden av tunellen. Mamma kom etter i 3-tiden, og hun hjalp meg med å få gamlesofaen ned i garasjen. Takk for hjelpa, morsan! Jeg hadde greid det selv, men det var godt å få hjelp. Nåboen min hjalp meg med å skjære opp pappen som ble stående igjen utenfor etter at gutta hadde fjernet den. Det hadde tatt meg en drøy time å gjøre det selv......-takk for hjelpen der også. Morsan måtte dra til slutt for hun ble så sliten i ørene og hodet...hvorfor??? Donald har ikke flyttet enda! I går var han bare kompis, så snill og stille. Kanskje han skjønte at jeg engentelig hadde tenke å kjøre han hjem. I dag har jeg holdt på å styrt hele tiden og når han kommer og setter seg på skuldra mi eller hodet mitt så blir han ikke sittende lenge for jeg har ikke vært i ro i det hele tatt. Han henger på, men jeg tror ikke han synes det er særlig behagelig -for han flyr avgårdet etterhvert og da kommer det noen laaaange gloser som ingen ende vil ta. 


Da jeg satt sammen med morsan, like før hun skulle dra, ringte telefonen min "ukjent nummer". Det var en fotograf som skulle ta bilde av en politiker og det var visst en dyrevennlig sak. Hun var på utkikk etter en hund og hun ble anbefalt Balder. "Ring Heidi, hun har den fineste og kuleste hunden i hele byen" Jeg kan ikke blir mer enig, Balder er topp :-). Hun som anbefalte han har hatt han med på photoshoot tidligere. Jeg har dessverre ikke sett bildene, men det så dritrått ut. Jenta var supersexy (nei...det var ikke meg) i undertøy, korsett og høye støvletter (hadde nok ikke sett så veldig sexy ut i det jeg). Jeg syntes ikke Balder tok seg så godt ut, det regnet og han var kald og våt etter en lang tur...bildene ble tatt i en undergang. De har vært utstilt, men jeg greide jo ikke å rote meg til å dra for å se de (jeg har hørt at han ikke var så veldig fin av ei som så det). Vel, uansett, fotografen var veldig fonøyd og da er det greit for meg. Vi får ikke betalt, men gjør det beste vi kan. Balder har ikke noe vondt av det... selv om det kan se slik ut noen ganger. Men i dag var han veldig flink og tolmodig. Det kan nok ha noe med hun han ble fotografert sammen med, hun var ikke redd for å holde i han eller være veldig nære (de måtte det, snute mot nese) og ikke minst så ga hun han litt feedback. Vel, vi får se... det kommer i avisa i morgen. Da vi kom hjem fikk han seg en liten oksepenis -og ingentig er visst så godt som det...jo, kanskje tørrfisk.


Mitt lille, korte innlegg om ny sofa ble ikke så kort likevel. Jeg har lagt laken på sofaen selv om det bare er å tørke av den - og den er allerede litt skitten. Men se så god plass vi har, jeg trodde den skulle være mindre. De ser små ut i de store møbelbutikkene, men jeg er fornøyd! Skal slenge meg i den snart og teste den på ordentelig - sofakveld :) 


Donald gauler "god kveld". Balder og og jeg ønsker også alle en god kveld....i tankene og i stillhet :)

8 kommentarer:

  1. Den var fin! Kunne godt tenkt meg en likedan jeg...KOOOS dere!
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Å, den sofaen ser bra herlig ut. Håper du har en fin sofakveld.

    SvarSlett
  3. Fiin sofa! Har gode nyheter til deg å¨onsdag :)
    Inger

    SvarSlett
  4. Den va fin ja, Heidi - må kom å prøvesitt den en gang...

    SvarSlett
  5. Heisann.
    Tusen takk for laaangt innlegg på siden min :)
    Det setter jeg stor pris på. Koselig at du vil komme tilbake, jeg har lagt meg til som følger på din blogg.

    For en flott sofa du har fått deg! Den ser kjempe deilig ut :) Og skinn er utrolig praktisk for oss hundeeiere :)
    Sofaer ser mindre ut i butikken ja!
    Håper du blir fornøyd med den :)

    Kaja og Gaia er sofahunder når de er inne og aktive ute, så det er praktisk :). Men hvis de får lite tur en dag merkes det selvfølgelig godt. Vi går 3 turer om dagen; morgen, dag og kveld. Dersom dagsturen er mindre enn 45 minutter blir de rastløse på kvelden, så vi går stort sett 1 times dagstur, og da er de fornøyde :)

    Utrolig koselig å lese om Balder og din tidligere hund. Jeg ser mange likhetstrekk mellom Balder og Kaja, og mellom border collie blandingen din og Gaia :)
    Kaja er en "hvorfor skal jeg gjøre det, jeg kan det, men gidder ikke" hund som du så treffende beskriver det! Og Gaia er en som venter på neste kommando :). Jeg synes det er utrolig morsomt å ha en av hver. Av og til kunne jeg ønske at Kaja var like flink til å komme på kommando som Gaia....men det er jo litt sjarm i at hun må spille litt kostbar også! :)

    Seperasjonsangst er slitsomt ja...og man blir veldig bunden når man har en hund med det. Bra at foreldrene dine kunne ta over Viktor, og han har det bra der. Kaja har seperasjonsangst, vi løste det ved å få en hund til :) Det har gått veldig fint, men hun har fått noen tilbakefall, som har gått over etter en stund.

    Jeg gleder meg til å følge dere videre!
    Klem Einy, Kaja og Gaia :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny sofa, lekker er den :)

    Kom over bloggen din hos Einy og kommer til å følge dere videre.
    Donald høres ut som en kul fugl,men kan godt forstå at bråket blir for mye. Blir godt for Balder å bli alene igjen.
    Ha en flott tirsdag :)
    Klem fra Christin & Basco

    SvarSlett
  7. Grattis med ny sofa:)) Ble knall:) Men for et styr for å få den i hus, hehe:)
    Er Balder i avisa i dag?? Da må jeg se en gang til...det er i adressa?
    Ha en flott dag i "kulden", klem:)

    SvarSlett
  8. Det ble kjempe-lekkert med ny sofa!
    Så bilde av Balder i By-avisa i dag, moro:)
    Hils fotomodellen - klem fra oss

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails