lørdag 3. april 2010

Påskelunch


I dag her jeg vært på den tradisjonelle påskelunchen hos søskenbarnet mitt. I fjor jobbet jeg og fikk derfor ikke deltatt på hærligheten. Det har vært -og er et nydelig vær så kaffen ble fortært utendørs.


Lille Zita var med og fikk hilse på nabogut`n.... det var stas ja. Det som ikke var stas var når det kom 2 små jenter på 6-8 år gående med en stor shæfer. Da hunden så Zita kom den i full fart mot henne og den lille jenta hang på slep. Vi visste ikke hva hunden var ute etter så sønnen til søskenbarnet mitt løftet opp Zita mens jeg var klar til å ta i mot shæferen. Det er ikke sikkert den hadde onde hensikter, men da ingen hadde kontroll på den valgte vi å gjøre det på den måten. Jeg er ikke for å løfte opp små hunder når det kommer store hunder.... men den hadde reist bust og da var det bedre og være "føre vár". Men enden på visa var at alt gikk bra (det gjør som regel det). Zita var ute av synet og jeg kom mot som en hindring. Jeg har ikke vett til å være redd og hadde jeg vært det så kunne jeg bare holdt meg unna, hehe. En 6-åring kan godt ha kontroll over en stor hund, men disse jentene hadde ikke det - og de er uansett for små til å gå tur med hund uten tilsyn. Hvor var eierne/foreldrene??? Hrmf. Det samme gjelder om de hadde gått med en liten hund.. har de mulighet til å håndtere en evet. konflikt med en annen hund? Det er det ikke sikkert "voksne" hadde håndtert heller, men barn bør ikke få det ansvaret (ikke når de er 7-8 år) - det var dagens utblåsing :-)


Jeg var sulten da jeg kom og var mer opptatt av å spise enn og ta bilder av det flotte luncbordet, angrer nå. Det var masse god mat, brød, pålegg og kakao...nam nam. Da vi gikk ut for å drikke kaffe i solen serverte vertinna bailys med masse is. Den var godt i solveggen, lukket jeg øynene så var det nesten som jeg befant meg på ei strand i sydligere strøk. -Og da fant jeg frem kamera (Mr. Kåre Knirk), prioriteringene i orden, hehe. Den varte veldig lenge for det ble fylt på med is etterhvert...hærlig!! Tusen takk for en superduper koselig lunch Irene. Gleder meg allerede til neste påskeaften :-)


Det er ikke å komme unna at Donald dukker opp på innleggene.... fyttigrisen for et matvrak. Nå stenger jeg han inne noen ganger hvis jeg vil spise i fred. Favoritten tror jeg er popcorn, da koser han seg - og roter noe helt forferdelig....popcorsmuler over alt. Is er visst også veldig godt, han var helt på tuppa og kjeftet på meg hvis han ikke kom til (når det var min tur til å spise)....ellers så går ALT ned. 

Jeg måtte le en dag; Balder kom tuslende for å gå og drikke litt -og på ryggen hans satt Donald. Begge var helt uanfektet og det så ut som om det var det mest naturlige i verden. 

nebbet fult av eple

Vi var innom et par butikker da vi kjørte til påskelunchen (mamma kjørte og drakk ikke bailys :))
Man må jo kjøpe med noe til barna... vi fant ei tøyand med andelyd som vi kjøpte til Zita, Viktor og Balder. Balder ble helt vill når han fikk øye på den.. plukket den ut av posen da jeg kom inn, men der går grensen. Jeg ba han gå på plassen sin og legge seg- så skulle han få den.. han gjorde det, men var helt vill i blikket. Jeg gjorde ikke saken enklere da jeg klemte på den og det kom andelyd. Han elsker leker med lyd, ikke pipelyd, men "ordentelig" lyd. Det tok 12 sekunder så var stakkars anda gjennomvåt. Han river de ikke i stykker men leter etter plassen der lyden er.. og da har han det helt topp. Man kan se hvor glad han blir hvis han har lett ei stund og endelig finner den. 



Ønsker alle en fantastisk påskeaften - og fortsatt god påske

2 kommentarer:

  1. Hej
    Åhr, det lyder som en hyggelig dag og at kunne sidder op ad solveggen (det ord har vi ikke på dansk, men det vil jeg indføre nu!). Det må så hedde solvæggen! :0) Man føler virkelig, at man er hensat til sydligere himmelstrøg. Vi havde sådan en eftermiddag forleden, men i dag stormer og regner det. Det er overhovedet ikke spor forårsagtigt.
    Ikke desto mindre skal jeg ud og gå lang tur med hundene senere!

    Mine hunde har også sådan en legetøjsand med andelyd. Specielt Keeva ELSKER den :0)

    God påske, klem

    SvarSlett
  2. Ha ha ha! Ler godt her for meg selv av mitt indre syn av Balder som kommer gåendes med Donald på ryggen!! For ett radarpar de to har blitt allerede....sånn skal det være Heidi! Elsker når dyrene tillates å være sammen og kommer overens på denne måten :-)))
    Skulle nok vært artig for Balder og Atlas å treffes en gang for å "snakke fjærkre"....tror du ikke? ;-)
    Ha en fortsatt god påske Heidi, og kos deg med familien din!
    Klem!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails