onsdag 21. april 2010

Zugo og Balder - og et lite hjertsukk


I dag skulle Zugo "rønkes" for HD og AA. Ikke det at det virker som om noe er galt, men matmora vil gjerne vite hvordan ståa er. Matmora har hverken bil eller førerkort så da stilte jeg både bilen og meg til disposisjon. Jeg tok med meg Balder slik at vi kunne gå en tur først. På bildet over har de fått beskjed om "stå og bli", og så lydige som de er så gjør de som de får beskjed om... :-)


Her har de fått beskjed om å "gå på to", og selvsagt gjorde de det også. De gikk slik i 2 minutter...ha ha, ikke akkurat. Det var nok en go`bit som lokket de opp på to - og de ble kastet i lufta.


Zugo ble så ivrig at hun deiset i bakken, ble litt overbalanse :) Men det gikk bra. Etter turen så "bar`s" det til dyrlegen. Balder og jeg ble med inn da jeg tenke å veie han - og det er god trening å sitte på venterommet. Jeg trodde kanskje han veide rundt 85 eller mindre. Da jeg veide han sist var han 88,5 og det var rett etter en heteperoide, og da var han ikke særlig aktiv og det kunne man se på han, litt slappe muskler. I dag stoppet vekta på 87,3, hm...det var mer enn jeg trodde. Men han er ikke tjukk, til og med mora til Zugo sa at hun synes han var i perfekt hold nå. Men han er en stor gutt, det er ikke noe tvil om det. Han er stor for å være GD, ikke oversize, men bittelitt større enn normalen.  

Mange GD`er har gjerne litt spisevegring og det hadde Balder også de 2-3 første årene. Det var nesten umulig å få i han nok mat. Han var veldig aktiv, men ikke overstimulert. De tre bildene nedenfor er av en meget ung og tynn Balder




Jeg skjemtes når jeg gikk tur med han "har hun ikke råd til å fòre hunden så får hun heller kjøpe en liten en" trodde jeg folk tenkte. Mange spurte også om de skulle være slik "nei" sa jeg "han er tynn". I tillegg til at han var så tynn var han langbeint også



Jaja, men den tid er forbi. Nå spiser han maten sin og får masse trim og aktivitet. Og resulatet: en hund på nesten 90 kilo!! Balder var over 3 år før han var ferdig utbygd i kroppen og den "satte" seg.



Oi, det kom visst et lite hjertesukk...igjen`!.jeg skulle ønske han veide , tja, 80 kilo (gudene vet hvorfor, men det er det de fleste gjetter). Uansett, jeg tror Balder har det fint. Han får masse trim både psykisk og fysisk - både med og uten bånd...han lider nok ingen nød utover det heller. 


Ha en flott kveld folkens! I kveld vinner jeg i vikinglotto :-)



6 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne billeder. Dejlige hunde! Store men meget smukke! :0)

    God aften og tillykke med den kommende gevinst!

    Megan

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min :) Hadde en helt lys sofa i microfiber og du kan tenke deg hvordan den så ut nå. Ja, skinn er best når man har hund, enkelt å tørke av.
    For en nydelig gutt Balder er og en flott venninne har han óg.
    Han ser helt perfekt ut i form og vekt :)

    Vi tipper og tipper, men den store gevinsten kommer aldri, vi får leve i håpet ;)
    Ha en strålende kveld :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Vakker er hva han er det!!!

    SvarSlett
  4. For noen herlige bilder av flotte hunder :)
    Bildet av to store hunder på to ben er helt fantastisk!! Jeg ble litt sjokket når jeg las dat de hadde gått slik i 2 minutter!
    Der lurte du meg ;)
    Jeg synes ikke du skal tenke så mye på vekta. Han ser perfekt ut!
    Hvordan er det egentlig å gå på tur med en så stor gutt hvis han blir ivrig? Jeg ser bare for meg at lille meg hadde hatt problemer med å holde han igjen, men man har jo sine metoder :)
    Jeg sliter av og til med å gå med våre 2, men da har jeg en grime i bakhånd :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg vet ikke hva "normal-vekten" på GD er men jeg synes Balder ser helt fin ut. Lekker hund!!
    Håper HD og AA-resultatene blir perfekte på Zugo.
    Nydelige bilder av to nydelige hunder.

    SvarSlett
  6. Balder er fin han, man ser godt på bildene at han slett ikke er tykk, han er bare en stor kar. Jeg gleder meg til Zugo "setter" seg, hun er "masseløs" hun også. Kanskje derfor hun flyr på det tredje bildet? *tjihi*

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails