tirsdag 22. juni 2010

Geitfjellet, dyrlege og shopping



I går kveld tok vi turen opp til Geifjellet, Zugo, Inger, Balder og jeg. Hærlige, søte, deilige Zugo...hun er og blir helt skjønn :)


Vi kjørte opp til Tømmerdalen og tenkte å gå rundt Geitfjellet og rundt Kopperdammen etterpå. Med da vi ikke hadde helt kontroll så ble det ikke slik vi hadde tenke... Vi gikk og gikk, Inger var av annen oppfatning enn meg for jeg mente at jeg hadde gått der før (etter vi hadde gått et stykke, men kommet andre veien) så vi fortsatte å gå. Helt til jeg var sikker på at jeg kjente med igjen og vi var ikke langt unna der jeg bor. Vi tok til fornuft og snudde, men i stedet for å gå samme vei tilbake fant vi en liten sti. Den lille stien førte oss opp PÅ fjellet og jeg skal si det tok på, puh` ikke verdens beste kondis. Men for en hærlig tur, alle 4 hadde det helt topp. Hverken Inger eller jeg liker å gå på skogsveier, vi liker å gå på bittesmå stier der ingen andre går og det fikk vi så absolutt i går. Takk for turen jenter :)


Tidligere på dagen hadde jeg vært på årlig helseundersøkelse med vaksine med Balder. Han var i topp form, men litt tjukk. Hrmf... vekta stoppet på 90,2 kilo og jeg nekter å tro at det stemmer da han veide seg for ikke så lenge siden (skrev om det tidligere). Enten måtte jeg kutte ned på maten eller gi han mer mosjon. Mer mosjon har jeg ikke mulighet til å gi han da jeg mener det blir for mye - og jeg synes heller ikke jeg gir han for mye mat. Han kan godt gå fra matskåla uten at den er tom og hunden må jo få spise seg mett.... jeg prøvde å si dette, men dyrlegen var ikke enig. Jeg fortalte Inger at jeg hadde vært til veterinæren og hun lurte på hva de hadde sagt og da måtte jeg krype til korset og fortelle at "jo da, kjempebra, men han har litt overvekt". "Nei for noe tull" skrek hun "Nå er han akkurat passe" "ja, i fjor høst så hadde han litt mye, men nå er han perfekt" og la ut en masse om brystkasse, bein, muskler osv. Jeg velger å høre på Inger for hun vet hva hun snakker om (det gjør veterinæren også, men han synker veldig sammen når han kommer dit, kanskje det har noe å si?). Hadde han vært feit så hadde Inger vært den første til å si det, hun sitter ikke på ordene og sier det hun mener. Men man skal selvfølgelig passe på og være forsiktig. Zugo er jo mye tynnere enn Balder, men hun er jo bare en unghund enda - så de to kan ikke sammenlignes. Jeg gidder ikke bekymre meg for vekta til Balder lengre, så lenge han er frisk og rask og får den mosjonen han trenger. Hvis noen er uenig så er det bare å si det...jeg blir ikke fornærmet :) Jeg setter stor pris på positive kommentarer, men setter nok enda mer pris på de litt mer kritiske (har ikke fått noen enda - så da gjør jeg vel alt rett)


I dag har jeg vært på shopping. Skal jo reise på ferie snart og ikke hadde jeg bikini. Det er viktig å være ute i god tid (hehe, reiser på fredag). H&M og lignende kjeder har jeg gitt opp, finner både fine bikiner og de passer, men etter en tur i bassenget eller havet så mister de helt fasongen. Trusa henger og slenger og det samme gjør overdelen. Så jeg tok turen til Change, en undertøysbutikk. Etter litt om og men så fant jeg en som jeg likte, overdelen var slik at du kunne ha vanlige stropper eller halterneck - cool :) Den var turikis så man bør helst ha litt farge på kroppen, en liten anelse brun. Det er jeg ikke i dag, men på torsdag etter klokken 15.00 så har jeg en flott brunfarge :) Morsan og jeg skal få spray tan, hehe. Hadde aldri i verden trodd at jeg skulle betale for at noen skulle spraye meg brun, jeg er da ikke så forfengelig!!? Jeg hadde ikke tenkt tanken hvis ikke vennina mi ikke hadde sagt at hun og moren hadde gjort det før de reiste til Kreta for 14 dager siden. "æ e så brun og fin" sa hun da jeg snakket med henne dagen før hun reiste og da fortalte hun at de hadde vært og "brunet" seg. Jeg nevnte det for morsan og da var det gjort!! Morsan ble gria og bestilte time og greier. Det varer en uke, men til da så har vi forhåpentligvis fått litt farge på kroppen. Jeg er ikke av typen som er istand til å ligge og sole meg hele dagen, det er sååå kjedelig - gi meg en ball eller noe så kan jeg godt være i sola, men bare sole seg går ikke. Ellers så liker jeg meg godt i skyggen, lese, titte på det som skjer rundt, sitte på en fortausrestaurent eller dra på sightseeing. Jeg er sikkert brunere når jeg drar enn når jeg kommer hjem.

 Iallefall er bikinien på plass, og noen bh`er. Det er så greit når man er i en spesialforretning for da er det bare å rope ut fra prøverommet og de kommer springende med det du vil og de sjekker om det passer (uten å være påtrengene), med andre ord; god service! Jeg skjønner veldig godt at de ikke kan gi den samme servicen på H&M o.l, både med tanke på konsept, antall kunder og kunnskap. Det koster litt mere, men er absolutt verdt det. Nå er det bare å begynne og pakke. Tihi, jeg gleder meg :) (gruer meg til å pakke og gi fra meg Balder, men gleder meg til tur)


Balder sovna godt i sofaen etter turen i går.. lille, tjukke Baltusen min :)

2 kommentarer:

  1. Det ser og høres ut som en super tur, til tross for litt startproblemer!
    Jeg synes absolutt ikke Balder er tykk! I mine øyne ser han helt perfekt ut :)
    Kaja har nok kanskje noen kg for mye på kroppen, men jeg synes også det er vanskelig å gjøre så mye med det når jeg går så mye tur med dem som jeg har anledning til og hun slutter å spise når hun er mett...

    Du er heldig som skal ut å reise!Jeg og min forlovede har tenkt å prøve å finne en veldig billig restplass...håper det går i boks! Sommeren i Norge blir jo tydeligvis ikke noe å skryte av... :(

    Klem

    SvarSlett
  2. Sliten Balder ja, Zugo våknet heller ikke til liv før i kveld.. Den turen tok på, jeg sjekket isted, og vi har gått nesten to mil, der over en av dem var veldig kuppert terreng :) Og bare vent til du kommer hjem fra ferie, jeg har KJØPT kart, så nå skal vi ikke gå oss vill lenger.. Men det var kjempefin klatretur, bare synd jeg ble så våt på beina..

    Og det var ikke det beste bildet av Balder å sammenligne Zugo med, han står jo sammenkrøpet mens hun strekker seg.. Han er fin nå, ikke tvil på det!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails