fredag 18. juni 2010

God helg - Regndress og støvler



hm, hva skal man ha på seg i helga da tro? Jo, det er enkelt.. regndress og støver. I går dro vi til fjells i det værste regnværet og jeg koste meg glugg ihjel. Regnutstyret var pakket i sekken, men det gidda jeg ikke ta på meg. Temperaturen var perfekt og noen ganger er det deilig å bli våt inn til skinnet - og det ble jeg i går.. både Balder og jeg :)


Eneste minus med regn er at Mr. Kåre Knirk er litt tander, men med regnjakke i sekken er det bare å pakke han inn og knipse ivei. Jeg var passe nedlesset da vi la ut på vår lille vandring, stor sekk samt kamerastativ. Jeg prøvde å ta noen bilder av Balder og meg for det er så sjelden vi er sammen på bilder da det som regel er jeg som tar de. Men med stativ og fjernkontroll så lar det seg gjøre. Balder er mer opptatt av å se på meg enn å fokuserer på kamera, kontakten er det ingenting å si på, hehe. Vi trente mye kontakt da han var liten og det er ikke mye som skal til før han flytter fokus over på meg. Det er ikke den samme kontakten som med f.eks gjeterhunder, men det sies at GD hater å se noen i øynene -  ikke min Balder (det sies mye om gd`er som ikke stemmer overens med Balder). Han er ganske morsom når det er noe han vil, da stiller han seg foran meg, søker kontakt og når han har fått kontakt så ser han bort det han vil eller vil ha. Hvis jeg ikke reagerer eller skjønner med det samme, så gjentar han det flere ganger. Det gjør det ganske enkelt for meg for da vet jeg hva han vil og han slipper å bli frustrert. Det er jo sjelden han får det som han vil for som regel så er det noe mat han har veldig lyst på, men da kan jeg iallefall agere på det. Andre ganger kan det være en leke eller et bein som jeg har forlagt og det får han... men han "maser" ikke, eller jo, det gjør han nok, men han maser veldig behagelig...det er ikke noe mas. Han vet også når han kan tøye strikken og når det ikke er mulig. Det er noe annet når han er til "bestemor", da MASER han til han får det som han vil. Han stiller seg foran henne og "prater", hvis hun bare jatter med så kommer det en labb, så stresser han bort til skuffen der hun har hundegodis, kommer tilbake og gjentar prosessen. Det ender som regel i et griseøret, dentasticks e.l.... gut`n er ikke dum :)




Balder gikk som vanlig bananas i myra... det irriterer meg grenseløst at bildene blir så dårlige, jeg har da fått til bra bilder av ting, les Balder,  i fart tidligere så hvorfor får jeg det ikke til lengre? 


Om ei uke reiser jeg til, forhåpentligvis, sol og varme. Baldergutten skal på kennel og det er jeg ikke så glad for, men han har da vel bare godt av 14 dager uten meg. Men jeg gruer meg skikkelig til det. Han har vært på kennel 2 ganger tidligere og det har gått veldig bra, men dette er en kennel han ikke har vært på før - har fått den anbefalt og de tar max 15 hunder, de får turer hver dag, flere turer.. men akk, nei jeg liker det ikke. Jeg har det nok verre enn han - og som sagt så har han nok bare godt av det. Han skal bo sammen med Viktor så han er ikke helt alene.... neida, det går nok bra!!


Vel, da skal jeg hoppe i helgens antrekk... regntøy og støvler.

Ha ei fantastisk flott helg godtfolk !!!

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af dig og Balder. Og han er jo en ganske klog herre, din Balder. Har et godt sprog! Så herligt, når hundene kan kommunikere. Det kan min Keeva også - hun er rigtig god til det!
    Hvor skal du hen på ferie?
    Ha' en fantatisk helg ... regn eller ej ;-)
    Klem fra Lene (Megan)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!
    Gøy å se noen bilder med deg på også :)
    Dere er et herlig team!
    Jeg er enig med deg i at det av og til kan være godt å bli våt...spesielt hvis man kan legge seg ned i badekaret etterpå :)

    Jeg forstår godt at du gruer deg litt til at Balder skal være på kennel. Men det går nok helt fint skal du se :). Det høres jo supert ut at de bare tar inn 15 hunder og at de får mye tur :).

    Hvor i verden skal du da? :)

    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails