lørdag 17. juli 2010

Daffedag i varmen



Oj oj, i dag er det varmt... blir hviledag i dag. Balder gidder knapt å gå. Da vi gikk hjem fra lunchbesøk i dag la han seg bare ned i gresset og ville egentelig bare ligge der. Den planlagte turen i ettermiddag ble avlyst så vi får heller ta en runde når det blir litt svalere. 



Mulig han har litt "hangover" fra i går også. Jeg hadde store planer for gårdsdagen, men det ble ikke som jeg hadde tenkt - sånn er det når man ser på feil dag i busstabellen, pytt pytt, vi tok trikken i stedet. Første post var bading i Lianvannet, godt å få kjølt ned gutt`n før man legger av gårdet. Jeg hadde lagt inn et badestopp til, men denne dagen ble som nevnt tidligere ikke som planlagt. Da vi hadde kommet ca halvveis fant jeg ut at vi skulle teste en ny sti...skiltet sa "Nyborg" og pilen pekte en annen retning enn der vi går til vanlig. "Nyborg ja" tenke jeg og ringte tanta mi som bor på...nemlig, Nyborg. Vi avtalte at vi skulle gå innom henne og Zita. Det ble litt av en tur - da vi endelig kom frem så det ut som om jeg hadde vært i krigen, hehe. Vi begynte å traske, men det var lite med sti så vi gikk på lykke og fromme. Første hinder var et myrterreng, det gikk ikke lang tid før jeg ikke gadd å bry meg om å bli ikke bli våt på beina for det ble jeg nesten med en gang - og det er litt slitsomt å hoppe fra tørrtopp til tørrtopp, og det er ikke alle tørrtoppene som er tørre. Men jeg hadde ikke tenkt å plumpe i myra... jeg tror jeg hadde litt bedre tro på meg som spretten gaselle enn jeg hva jeg er god for. Da jeg skulle hoppe over ei myr (av den svarte sorten) så hoppet jeg slettes ikke over, men rett ned i!! Sto med myr til rett under knærne. Jeg måtte bare le, og jeg lo høyt. Så jeg oppdaget at vi hadde kommet litt ut av kurs så var det bare å finne retningen igjen å gå "samme hva jeg støter på". Vi støtte på tett vegitasjon, men vi banet oss frem og bein og armer fikk gjennomgå av kvister og andre ting som skraper deg opp i naturen. Vi brukte så lang tid at tanta mi ringte og etterlyste oss.. Etter mye om og men, og nesten like hel, kom vi omsider frem. Jeg tror ikke noen har fulgt skiltet til Nyborg siden 1965. Men jeg elsker slike turer og kan godt rote meg bort igjen!!



Etter vi hadde vært innom tanta tok vi turen innom morsan og farsan,  da det var på veien hjem. Der sto grilling på tapeten så "innom en tur" varte i mange timer. Deilig grillmat, vin og øl. 

Hele trynet mitt er fult av knottstikk - trynet, håret, ørene, halsen, nakkek og brystet... de tror jeg bestemt jeg fikk da vi vår i marka med Fabian & co forlegen dag. Men da jeg sto opp i dag fikk jeg virkelig et sjokk, den donaldkulen i panna. Vi snakker skikkelig KUL. "hva i all verden" Det ble ikke så mye øl og vin i går at noe hadde gått med hus forbi eller at jeg hadde gått på trynet. Og den kulen er så stor at det ville dunket i hele hodet om jeg hadde slått meg. Det er nok en liten jævel som har bitt meg, eller kanskje en stor jævel og det sjedde sikker da vi vandret i myra. Men det ser ut som om noen har slått meg med et balltre på venstre side av panna.. heldigvis så ser det ut som om den begynner å trekker seg litt tilbake, den var iallefall mye større da jeg sto opp i dag.  


Tanta mi og Zita kom også nedover en tur. Gutta (Viktor og Balder) var litt stresset til å begynne med for den lille frøkena har løpetid, men de roet seg ned etterhvert. Hun vet da å sette de på plass :) Etter noen minutter var spenningen over.


I dag er en latedag, i morgen blir det forhåpenligvis en badedag! 




Ønsker alle en flott lørdag..

2 kommentarer:

  1. Litt av en tur dere har vært på!
    Og veldig morsomt beskrevet :).
    Det er spennende å utfoske skogen...bra du endte opp der du skulle iallefall da...selv om det tok lenger tid enn planlagt :). Det var nok nydelig med grillmat etter en slik tur! :)


    Bare hyggelig å kunne hjelpe :). Jeg strevde med det lenge selv og fikk hjelp fra en annen blogger. Det er jo hyggelig at vi kan hjelpe hhverandre her inne :). Jeg lurer forresten på hvordan man får sånn "you might also like"?

    Okay...jeg tror jeg har hørt ordet unngjelde før, bare koblet ikke helt. Men takk for forklaringen :). Morsomt at du lager dine egne ord!

    Ha en fortsatt super lørdag...det er utrolig deilig med daffedager innimellom :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Øj, sikke en tur du har været ude på! Lidt af et eventyr, selvom med alle stikkene taget i betragtning ;-) Jeg ville også være slemt tilredt! Her har vi også slappet i dag, det har været varmt. Dog både løbe og gåtur i eftermiddag, så mine hundepiger er godt trætte her til aften.
    Nu krimi og hygge hygge! :-)

    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails