torsdag 29. juli 2010

Videotesting !!

Jeg har slitt litt, eller veldig med å få lagt inn video på bloggen. I dag har jeg virkelig lekt meg med iMovie, det er langt fra bra men det er moro om det funker. Kom gjerne med tilbakemelding om du ikke kan se den.





Nei, det er heldigvis ingen som er død.. -men vennskapet mellom Zugo og Balder må nok ligge brakk et par/tre uker. Det ha ligget i "luften", for Balder var bittelitt mer, ikke mer, bare bittelitt interessert i henne sist vi møttes. Men i dag så tror jeg Zugo var det deiligste på jord, å kjære vene hun var deilig...nam nam!! Jeg må sjelden bruke krefter for å holde han igjen, men i dag så måtte jeg HOLDE. Han var så gal at lille Zugo ble litt skeptisk... hun er ikke vant til at Balder overfaller henne, eller i det hele tatt er noe særlig gira, det pleier å være omvendt. Vi tok sjangsen på å spise lunch og drikke kaffe sammen på min stamplass. Hunder er hjertelig velkommen på uteserveringen der og betjeningen kommer som regel uoppfordret med vann til tørste hunder. Det tar meg kun 5 minutter å gå hjemmefra så det er ofte Balder og jeg stikker innom om været er bra. Til tider er det mange hunder der, men det går bra og de oppfører seg eksemplariske. Balder pleier å legge seg under bordet eller ved siden av stolen min og gjør ikke noe nummer av seg... hadde han gjort det - eller tatt "for mye plass" så hadde vi kanskje ikke vært velkomne. Jeg mener vi, som hundeeiere, må vise hensyn, masse hensyn, mye mer hensyn enn vi egentelig vil, - når vi først er velkomne et sted bør vi sette pris på det og være litt ydmyke. Synes de andre gjestene at det blir stress at vi er der med hundene våre så er det ikke lenge før det blir forbudt. Jeg synes det er flott at hundene våre kan være med på café - så lenge vi som eiere tar hensyn til at det er andre der som kanskje ikke er så begeistret for hunder. Jeg har bare fått positiv respons fra andre gjester og de kommer gjerne bort for å kose med Balder og slå av en hundeprat - trivelig ja :) Vel, jeg rotet meg itt bort nå.. I dag var det ikke like lett for Balder å ligge i ro, han la seg ned, lå, opp igjen, smågrein, ned..."sånn gikk no dagen". Det var ikke noe tvil om hva han ville, men alt i alt så greide han å beherske seg. Men tur i helga med fristerinnen ble avlyst. Hun går inn i sin andre uke nå og blir bare deiligere og deiligere.

Vi tar igjen det forsømte senere :)




4 kommentarer:

  1. Oj, ble jo litt trist med den vakre sangen, det føltes virkelig som farvel! Artig med filmsnutt som variasjon til bildene :)

    Og Zugo var ikke den eneste som ble paff idag, Balder viste seg jo som skikkelig MANN! Det var uvanta takter ja... Vi får satse på en varm og god august, så får vi ta oss langturen vår da.

    SvarSlett
  2. Heisann.
    Herlig film av to bestevenner!Musikken gjorde den litt trist...så det var bra med forklaringen etterpå :).
    Kanskje Zugo nærmer seg løpetid og at det var grunnen til Balders interesse? :)

    Så utrolig bra å ha en hundevennlig cafë i nærheten...de er gull verdt! Jepp, vi hundeeiere må ta mye hensyn! Det er kanskje pga hundeeiere som ikke er flinke til å ta hensyn at så mange er redde for hunder nå til dags?

    Jeg klager ikke over noe med min sommerferie :). Jeg har hatt det heeelt topp!!! Selv om ferien nærmer seg slutten håper jeg også at sommeren fortsetter en stund til :).Mandag starter jeg i ny jobb som pedagogisk leder...så jeg har en spennende tid i møte :).

    Ha en trivelig torsdagskveld :).

    Klem

    SvarSlett
  3. God morgen!
    Jeg kan sagtens se din fine video. Og så den sang! Jeg fik straks tårer i øjnene. Hun synger den så smukt, Eva Cassidy! Vi hørte den i bilen, da vi kørte rundt på Senja og sad og sang med. Bliver helt vemodig og savner Norge, fjeldene, lyset, havet ...

    Ha' en god dag hos dig.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så fin filmen er, selv om musikken er litt trist. Morro å se gode hundevenner sammen :)
    Det er nok best å holde de litt fra hverandre under løpetiden, da slipper man en del pes og mas.
    Gleder meg til flere videoer fra deg.
    Nyt helgen :)
    Klem fra Christin

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails