mandag 16. august 2010

De har kommet til hektene igjen..




Jeg hadde visst glemt at jeg er en ivrig blogger?? Nei da, her går det unna. Balder har hatt noen dager med skikkelig dårlig mage, jeg tror nok han har drukket myrvann eller noe i den duren - og i går var Zita dårlig i magen, mulig hun hadde mageknipe for hun var ikke noe særlig til å gå. Først trodde jeg nesten hun hadde vondt i en labb, men jeg kjente på alle labbene og hun reagerte ikke på det. Når hun bæsjet så jeg hva problemet var... Jeg lot henne gå løs da hun gikk så sakte og Balder måtte jo få gå fremover. Tenk deg tempo hennes når hun går og ikke tripper som hun gjør til vanlig...det går sakte, veldig sakte. Jeg ville ikke stresse henne, men hun tasset da etter oss. Vi gikk ikke fra henne, Balder stopper gjerne for  en "snus"....men jeg tror nok det var best for alle at hun fikk gå i sitt eget tempo. Da vi kom hjem la hun seg rett nedenfor sofane, som regel hopper hun opp i sofanen eller legger seg i vindusposten. Da jeg tittet på henne etter noen minutter lå hun og skalv. Stakkars, jeg tok henne med meg opp i sofane, pakket henne i et pledd og satt ved siden av henne. Hun sovnet omsider og sov vel et par timer. Jeg er som regel ikke hysterisk av meg, men jeg ble litt bekymret: "Enn om hun er ordentelig syk".  Det værste er jo at det ikke er min hund og jeg vet hvor inderlige mye det lille nurket betyr for tanta mi. Etterhvert så tok jeg av henne pleddet, da var hun varm nok og skalv ikke lengre. Jeg tok de med ut en liten tur da hun begynte å    komme litt til hektene. Vi gikk bare rett utom huset på ei plen og der satt vi til Zita begynte å komme til seg og da gikk vi litt slik at hun fikk gjort sitt fornødene. Etter det var hun sitt gamle jeg... på med båndet igjen!!

Da hun ikke viste noen form for ubehag i løpet av resten av dagen tok jeg sjangsen på å ta de med en liten tur i marka på kvelden. Forresten, jeg møtte Fabian & Co da vi var på den lille runden da Zita var dårlig og mora til Fabian kunne lett se at hun ikke var helt i form - og hun har møtt henne en gang tidligere.   


Som sagt; Jeg tok de med en tur i marka, vel vitende at det kunne bli en veldig kort tur. Men mine bekymringer var ubegrunnet, hun var i sitt ess og storkoste seg og det gjorde Balder også - og jeg. 

Men det har da ikke bare vært elendighet og dårlige mager, vi har gjort mye artig mellom do-rundene. Zita var dårlig kun en formiddag, mens Balder var guffen i 4 dager. Alle "natur/turbildene er fra turen i går og alle bildene er tatt med kompaktkamera.


Forrige onsdag inviterte jeg meg selv på grillig til borderen og hans forlovede Li. Hun er engelsk/Thai og bor i England. Etter 3 uker i Norge dro hun hjem til England i går. Vi har skikkelig funnet tonen og når vi møtes flyter samtalen lett og latteren sitter løst. Hun er absolutt en av oss, familien. Maten var knallgod, det er ikke farlig når man har en bror som er kokk. Scampi snurret i chili og hvitløk, hjemmelaget burgere og nydelig oskekjøtt... i tillegg var det salat og chips - Nyyydelig. Glemte selvsagt å ta bildet når maten var ferdig for da var jeg veldig opptatt med å spise :)



Da jeg skulle gå en liten runde med hunden tok jeg med Li, og til hennes overraskelse måtte hun gå med Balder og jeg tok Zita. Hun var ikke helt med på den ideen til å begynne med, men hun hadde ikke noe valg. Jeg tror hun trodde at han ville dra henne overende, hun har gått tur med Viktor noen ganger og han drar veldig i båndet om han får lov. Men etter noen meter ble hun positivt overrasket; "He`s not pulling me" - "He`s not pulling me at all" Og da vi kom tilbake måtte hun fortelle det til brorsan, og han vet ikke for han har aldri tatt med Balder på tur. Da vi hadde en liten fest på fredag så skrøt hun av hvor flink Balder var og jeg, stolt som en hane...eller hønemor. Li spurte meg også om hvorfor han er så rolig og aldri leker. Hm...det stemmer overhodet ikke! men hun har ikke sett han i den "settingen". Jeg forklarte henne at han både løper, leker og er idiot...men alt til sin tid. Hun har kun sett han hjemme hos hjemme hos familen min og når vi dasser rundt i gatene -  det hverken tid eller sted. Det er faktisk flere som har lurt på akkurat det samme.... uff, de må tro Balder lever et forferdelig kjedelig liv.



Vi var i marka i ettermiddag også, men det ble en litt slitsom tur. Jeg tror hele byen var der vi var i dag... joggere, sykelister osv. Men da vi listet oss ut fra "allfarvei" og fant vår egen lille sti et stykke ble det bra... til syvende og sist så hadde vi en flott tur. 


Ønsker alle ei fantastisk uke!

3 kommentarer:

  1. Dejlige billeder! Jeg bliver helt syg af længsel, når jeg ser fjelde og vand! :-) Norge-skruk! ;-)
    Godt at Zita (og Balder) fik det godt igen. De har sikkert, som du skriver, drukket noget dårligt vand eller spist noget skidt. Det hænder jo med hundene. Men man bliver bekymret og da især, når man passer en andens hund. Det er skønt, at de to hygger sig så godt. Størrelse har ingen betydning!
    God uge til dig også. Har du mon ferie?

    Klem.

    SvarSlett
  2. Heisann.
    Så kjedelig med syke hunder! Jeg forstår godt at du ble litt ekstra bekymret over Zita, siden du bare passer henne. Bra hun kom seg fort til hektene igjen da og at Balder også er frisk og rask igjen :).

    Flotte bilder! Morsomt med Lee og Balder. Han er jo like høy som henne :). Utrolig bra at han går så fint! Du har all grunn til å bli stolt og ta til deg skryten du får :).

    Maten så helt himmelsk ut!! Jeg elsker scampi :)

    Det blir nok flere filmer fra meg ja...nå når jeg endelig har lært det! Må prøve å få til med musikk...det er jo så stemningsfullt :). Det er nok fordi jeg bruker youtube at den blir større enn din. Den er ikke tilgjengelig for alle på youtube altså :).

    Ha en super uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei hei!

    Du må vise Li bilder av Zugo og Balder, eller Balder og Fabian, så skjønner hun at han også kan leke :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails