tirsdag 2. februar 2010

Kaldt igjen... synes Balder

Så ble det kaldt igjen... det begynte i helga og i dag var det -16 grader. Fjorden pustet hvitt og det så ganske magiskt ut fra kjøkkenvinduet mitt. Hadde vinduet vært litt renere så skulle jeg foreviget utsikten, men det må bli en annen gang. Jeg hadde egentelig planlagt å ta trikken til Lian og gå "Pilgrimsleia".. det tar ca 2 timer og fører oss nesten rett hjem, men det var litt for kald for Balder. I går var det litt mildere, rundt -10, sol og ikke noe vind - Så om været hadde holdt seg som i går så hadde vi dratt. Dro på jobb i stedet.  Jeg har bestemt med for å starte et nytt og bedre liv. Det vil si at jeg blandt annet skal spise mer fornuftig. Jeg er dårlig på å spise frokost...spiser kanskje litt i 9-tia og så spiser jeg lunch. Det er en eller annen dustemikkel som fant ut at Burger King ikke var langt unna jobb - og svak som jeg er blir jeg gjerne med på en burgerlunch. Det har gjerne blitt en i uka, men det er greit. Problemet er når jeg er ferdig på jobb. Ofte var jeg ikke hjemme før halv 6, og i stedet for å spise middag før jeg gikk tur så gikk jeg tur med det samme. Balder kunne godt vente da han var med på jobb og fikk tur ila dagen. Så middagen ble ofte ikke inntatt før 8-9 på kvelden, og da var jeg SULTEN..  og da spiste jeg meg fordervet og enda litt til. Jobbsitasjonen er endret, men jeg har ikke endret med så mye..... enda!! Tror jeg må legge en plan :-) Det skal bli skjærpings iallefall!!!
i det fjerne ser du hurigruta
På lørdag stakk jeg opp til "bestemor" med klotanga til Balder for å klippe klørne på lille Zita. Mamman til Zita synes ikke det er så greit så da må jeg trå til. Det gikk fint, iallefall på framlabbene. Hun synes ikke det er noe kult, og da jeg skulle ta bakbeina så ble det vel mye protester. Jeg hadde nok klart å roe henne, men det endte med at mor holdt henne mens jeg tok bakbena. Da jeg tuslet hjem igjen hadde jeg to hunder. Bestemor og bestefar skulle på fest og jeg var barnpi` til Viktor. Det var "folksomt" både på sofaen og i senga :-) 
Tusen takk for alle kommentarene, 8 stk!! Det er rekord på denne bloggen. Jeg har snublet over mange flotte blogger så min bloggverden er i ferd med å utvide seg - Toppers!! Nå skal jeg prøve lage middag.. -en sunn en. Og skal Balder og jeg gå tur.
Ha en fin ettermiddag, klem Heidi og Balder

6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder fra nærområdet:)
    Sunn livsstil er ikke dumt har jeg hørt:) Sliter litt med middagene jeg...spiser for mye..

    Akkurat kommet inn etter en deilig tur i "bare" -7 og faktisk vindstille...utrolig..

    Ha en flotters kveld, klem:)

    SvarSlett
  2. Super-fint bilde du har først i innlegget! Og isen ser ut som et skife-lagt gulv. Men det er litt for kaldt ja, Odessa og Jazzmann trives heller ikke så godt nå.
    Tror ikke du er alene med mat-vanene dine. Jeg er også fryktelig dårlig på frokost, mens matlysten utover ettermiddagen og kvelden er det ikke noe å si på :( Må litt skjerpings til her og :)
    Ha en super kveld!! Klem fra oss

    SvarSlett
  3. Herlige, kalde vinterbilder...brrr...fryser bare ved å se på dem. :) Har vært kaldt her også...hele 2,3 minus, tror jeg.:-O Det er sikkert kaldere nå :) Men lufta er jo så fuktig, så jeg holder på å fryse ihjel likevel jeg. I går var det -7..brrr!!

    Jeg har det problemet at jeg spiser for mye til hvert måltid jeg ;) Hehe. Neida, jeg prøver nå og begrense det til en passe nivå, men når man spiser sjeldent...må man spise MASSE nå man først spiser, ikke sant?? =) Ikke helt den rette måten å gjøre det på kanskje...Også må jeg også bli flinkere til å spise fokost!! Iblant, hvis jeg har fri, spiser jeg ikke før i 11-12 tiden, selv om jeg står opp i 9-tiden. Vanskelig dette...

    Iallefall...med eller uten mat, nyt kvelden ;)

    SvarSlett
  4. Ikke dumt med sunn livsstil- prøver den ofte jeg også...men dårlig vaner kommer snikende tilbake!! Lykke til i hvert fall!!
    Ja, du var flink å skrive Engelsk- tenkt ikke over det til du begynt å skrive Norsk...hehehe...men er vant til å bevege oss mellom Norsk og Engelsk i denne familien ;-)
    Liker godt den sele du har til Balder gutt hvor har du kjøpt den? Har tenkt å investere i noen seler..bruker grim ofte når vi går tur, men vil gjerne prøve sele også etter hvert. De er så jævlig sterk vet du...
    Gamle Heidi mor er inne ved peisen mye..kun ut om nødvendig og i sin gamle seg så er det noen ganger hun tro hun er ute men hun er egentlig inne..hennes dager er i nedtelling nå..det er grusom å tenke på- hater å spille Gud, men hun er i sitt 14år og har levde godt..det er egoistisk når hun ikke kan gå inn og ut av huset alene lenger og går seg inne et hjørne og står bare dere som hun ikke skjønner hvor hun er, å hold henne gående..det er ikke hennes beste vi tenke på når vi la henne leve slik. Så når Kaptein kommer tilbake så tar vi den tung turen..imens får hun varme seg ved peisen og sov sin søte søvn dagen lang...
    Ønsker deg og Balder gutt en flott kveld- klem fra gjengen i skogen :-)

    SvarSlett
  5. supre bilder! kameraet ditt var en god investering:) døkti e du:) Tante muz er med på en sunnere livstil, spise oftere og mindre! samt bevege den stakkars kroppen litt:)
    Gleder meg til å bade Balder på fredag, da må vi kunne unne oss litt usunt, hehe;)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Tusen takk for så hyggelig hilsen hos meg.
    Ser ut til at Yetta vår er litt mindre i str. enn din Balder. hoho, stor og fin gutt du har*

    Så vakre vinter bilder du har tatt.Flink med kamerat*

    Ønsker deg en flott uke videre*
    Hilsen Kristin og Yetta*

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails