onsdag 24. mars 2010

Balder og Donald

Donald er ikke en beskjeden kar`. Det er ikke første gangen han har prøvd seg på Balder, men det er første gangen jeg har hatt kamera i nærheten...


Først og fremst vil jeg beklage rotet på bordet.. jeg roter, og Donald roter noe forferdelig - Har aldri hatt så mye smuler på bordet! Dette blir en liten bildesafari av Donald som nafser på Balder.


Donald er veldig nyskjerrig på Balder...-og kanskje litt sjalu? Jeg vet ikke, men han er iallefall veldig nyskjerrig på han (jeg klippet klørne til Balder samme sag som bildet ble tatt :))


Jeg tror ikke Balder synes det er kjempekult å bli utforsket, men han godtar det..  jeg "tøyer" ikke grensene til Balder. Balder er så rolig og avbalansert og jeg vil ikke strekke han for langt. Når han synes det er ubehagelig eller bare har fått nok så ser han bare på meg.. litt spørrende; "Kan du hjelp mæ morsan?" - og da dytter jeg unna Donald. Jeg kan godt dytte unna Donald litt før for jeg kjenner han såpass godt og jeg ser når farsken i han kommer frem!!


Donald sitter ofte mellom oss, enten på sofaen (hvis det er plass mellom eller på sofaryggen)


Noen ganger kravler han opp på meg og andre ganger kravler han opp på Balder.


Balder bryr seg overhodet ikker så lenge han bare tasser på han og nipper litt i pelsen...
....men jeg kjenner Donald

....han er en liten "farskgutt" og nipper litt for hardt noen ganger - Og da må han finne seg et annet sted å være til han kan oppføre seg!!!


På bildet nedenfor er Solguden (for Inka-indianerne) og Donald. 
Donald tror han er en liten, nei stor, gud... 


Vi skal nok jekke han ned litt...sakte, men sikkert :-)

6 kommentarer:

  1. Herlighet, for en tålmodig skapning Balder er!! Og Donald er ikke skvetten av seg heller. Han kler navnet sitt godt.Fantastisk moro bilder.
    Ha en super kveld med gutta`n din:)
    Klem fra oss

    SvarSlett
  2. Hærregud hvor Balder imponerer;) Dette hadde ikke gått med MAjor. Flotte bilder av gjengen:)
    Jeg er imponert;)
    Natta snart her nå, klem:)

    SvarSlett
  3. Utrolig gøy å se de to sammen! Nå har du også en "fuglehund" :-)
    Er fremdeles nede hos familien....blir nok her en liten stund til, men jeg savner jo så klart mine "bebiser" hjemme.
    Ha en fin dag med dine to gutter Heidi!
    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  4. Sjå på han da:P arti å sjå at han trives ja og ikke e redd for balder:D hehe
    Må prøv å kom mæ nedover t dokk snart no da.. fullboooka uka her no da men neste;)
    kos dokk;)

    SvarSlett
  5. Oi, kjempe kult bilder- elsker å se slik bilder- tro aldri gjengen her hadde godtatt en fugl å landet på dem- før mye jeger i gjengen her..hehehe..
    Ser ut som Donald er litt av en tøffing også- fant seg ordentlig til rett hos dere og så flott! Har dere stor planer til påske? Vil ønske dere en flott søndag- klem fra gjengen i skogen :-)

    SvarSlett
  6. Hei Heidi!
    Jeg har faktisk ikke peiling på hvordan du skal få Donald til å ikke kjefte....vi hadde alltid minst to fugler samtidig når jeg vokste opp....og i perioder kjeftet de oss huden full....selv om de alltid var löse og hadde masse å gjøre. (som for eksempel å leke med meg og broderen på gulvet)
    Blir Balder stresset av lyden når du er hjemme også? Det kan ikke være att han blir stresset når han hører Donald inne på badet men ikke ser han?
    Ha en fin dag...og en god påske til deg og dine to gutter også :-)
    Klem!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails