fredag 24. april 2009

 
Det er ikke like lett å ta bilder når jeg må gjøre det helt på egen hånd... hmm, men jeg har ikke tenkt å gi meg. De blir litt "duse" enda jeg hadde satt opp ISO`n til 400 (blitz som kommer automatisk er forbudt) Jaja, får kjøpe meg blitzer, objektiver så jeg er rustet til alle situasjoner og motiver!!! No way... telelinse; ja, men da holder det for en stund.  Jeg synes det er flott med et "godt" bildet, men det er motivet som fenger meg mest.. om det er litt uklart så har ikke det SÅ mye å si. Jeg vil lære meg å ta BRA bilder samtidig som motivet er bra, men det er smak og behag.
Jeg trodde jeg tok dritbra bilder da jeg sto under et fiffig hengetre med kart og litt blomster. Jeg knipset ivei, i forskjellige varianter -  det var sånn at det kom imot deg! "Hærlig"; tenkte jeg, skikkelige kule bilder :-) Ble bare sorgen... de var ikke kule i det hele tatt, bare kjedelige, sukk (hadde nok vært finere om jeg hadde "jukset"
Dette ble ikke så værst med tanke på at Zoomen var helt inn, samt at jeg har "klippet" masse. 
Nok om foto!
Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å jobbe noe i kveld, men det er lettere sagt enn gjort-  så det ble et par timer i kveld også. Men i går kveld tok jeg meg fri :-) 
Balder var i bademodus i dag, men jeg synes det er litt for kaldt enda. Han traska rett ut i Ilabekken og det er, hm, litt kaldt, smelte/fjellvann.. men han hadde ikke tenkt seg opp. 
Jeg skulle klippe klørene hans da jeg kom hjem, nå er det to ganger i uken for å få fikset "sommerklørene". Jeg begynner alltid bak og da jeg tok opp baklabben var den full av blod - og det var gulvet også. Har sikkert tråkket på noe. Han syntes tydelig at det var ubehagelig så jeg satte ned labben og fant en framlabb i stedet. Jeg kunne jo ikke gi meg, så jeg klipte 3 klør og så fikk han go`biten (når han har slått seg til ro så skal jeg finne "skaden" - det er sikkert bare ei lita rift)  Men det er greit at han vasker av seg blodet før jeg begynner å undersøke... lettere å finne da :-)
Håper alle får ei fin helg,
klem Heidi og Balder

6 kommentarer:

  1. Så kaldt ut å være Balder i Ila-bekken, men det er jo grei måte å ta fredagsvasken på

    SvarSlett
  2. Stakkars Balder, ja det er utrolig mye glass som ligger spredd. Du må følge med hele tiden på tur..irriterende.

    Synes bildene dine er fine jeg:)
    Riktig god helg til dere også:)
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Uff, ikke gøy med skadet pote. Håper det ikke er alvorlig.
    Artige motiver og vinkler på bildene dine. Man må bare prøve og feile, men jeg synes du har taket på foto jeg!
    Balder er en tøffing som bader på denne årstiden, selv foretrekker jeg dusjen enda.
    Ha ei strålende helg.
    Klem Linda, Odessa og Jazzmann

    SvarSlett
  4. Du har blitt kjempe flink Heidi ;D
    Syns du er knall på bildene, er så bra når det som er i sentrum av bilde blir ufokusert men bakgrunnen blir skarp, sånn som det bilde du hadde tatt av den lille blomsten på verandaen ;)

    Satser på fint vær i morgen, skal være ut å bli bruuuun, eller rettere sagt rød..

    Balder er en kjempe gutt! håper ikke poteskaden var stor, gleder meg til å se dere igjen, si fra neste gang dere drar til tove, så kommer jeg kjørende jeg ;D blir for lenge mellom gangene vi møtes ;)

    SvarSlett
  5. Aha, jeg starter frokosten ute i dag så skal jeg bare være ute resten av dagen tror jeg ;)
    Tvbordet ble supert ja, passa så godt inn ;)
    Ja du får si fra neste gang, er da så koslig vettu;p

    gi balder en klem fra meg ;)
    Klem stine

    SvarSlett
  6. Fine bilder sjefen;) Må ta me Balder på jobb igjen snart da=)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails