fredag 17. april 2009

Vår og små "barn"

Selv om det ikke føltes ut som vår da jeg gikk på tur med Balder i ettermiddag i full "regnmondur" med fleese under.... så vet jeg at den er her
Likevel ble det kaldt etterhvert. Kanskje ikke så rart da Margarethe og jeg "sto tur", det var gutta som fikk kjørt seg. Og etter og ha stått ganske rolig (utenom leking med hundene, forsøk på å klatre i trær osv (er forresten ikke like smidig uredd som for "et par år siden")) i 1,5 time så blir man kald.
Men uansett, det spirer og gryr til liv over alt
Kan ikke dy meg... må bare legge ut noen bilder av Zita. Hun er bare en skjønn liten rakker!
  "tidlig krøkes, god krok" osv...
Jeg passet henne på onsdagskvelden da "mor" skulle på syforening.  Det var første gangen hun var hos meg/oss. Jeg var ute på tur med Balder og fikk levert henne på veien slik at vi kunne rusle hjem. 
Er ikke my mammadalt hun nei, hun tasset med å satte pris på nye steder og lukter.... ang. snusing; tøtta er mye mer på snuser`n enn Balder og han er en voksen kar (glad i damer og gode lukter) ...morsomt
Bildene er ikke fra kvelden jeg passet henne. Men se hvor kjipe de andre to er: "er det ingen som vil leke?" ...sorry frk. Sprett "de har fått nok" :-) Men uansett...
Balder har aldri vist noen interesse for henne. Jeg tror hun er litt for liten og veldig "plagsom", rask - han vet aldri hvor hun er.  Så han har knurret mot henne flere ganger og da trekker hun seg litt unna og piper og bjeffer litt "kom igjen da". Jeg har aldri vært redd for at Baltus skulle være slem med henne og jeg lar han si fra, men skryter veldig av han når han ikke gjør det. Hunder er hunder, de snakker seg imellom. 
Balder har en tendens til å hive seg på flaska når det blir for mye :-)
Da hun var hjemme hos oss så gikk det veldig bra, tror det kom to små murr fra Baltazar. Etterhvert så kunne hun kravle og snuse på han som hun ville. Balder viste ikke tegn til missnøye. Zita sovnet til og med oppå ryggen hans, mellom skulderbladene. Hadde lyst til å ta bildet, men da hadde jeg ødelagt alt. Men det var godt å se... at de slappet av så bra sammen i og med at Balder har vært på "kjefter`n" tidligere! Velkommen tilbake lille Zuse`Zita :-)
God helg!
Klem fra Heidi og "Zita`venn" Balder

2 kommentarer:

  1. For noen nydelige bilder, og for ei nydelig lita rampejente! De er som regel snille de som er store...våre ulvehunder hadde den største tålmodighet med alt som var mindre...inkludert meg når jeg var liten ;-)
    I kveld skal vi legge inn alle eggene i klekkningsmaskinen....så får vi se om tre uker om vi har gjort alt rett....da blir det små kyllinger på oss :-D
    Gleder meg noe voldsomt, samtidig som jeg er fryktelig nervøs ;-)
    Ha en fin dag Heidi!
    Klem fra meg & Atlas...(blivende kyllingpappa)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder Heidi. Lillejenta er jo så søt da..
    Sitter her stappmett av taco og er glad jeg har igjen en tur med Major:)
    Klem fra Major&Mossan

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails