torsdag 23. april 2009

Vel overstått fotokurs - nybegynner

Yes, nå har jeg vært på fotokurs! Nå skal det vel bli skikkelig bra bilder. Jeg lærte faktisk masse..nok til å komme igjang iallefall. Fra nå av er det forbudt å bruke "auto", nå er det blederåpning, ISO og lukkertid som gjelder.  Jeg satt på 1. rad og sugde til meg informasjon.
"Jammen sa jeg smør".. bildet over ble akkurat som planlagt. Jeg hadde ikke tenkt at "dingsen" skulle være i fokus, neida - ville få frem brygga :-)
Men det er jo klart at bildene blir bedre når man "komponere" de selv, man har jo et hav av muligheter og nå skal jeg virkelig svømme. Blir mye prøving og feiling, men det er jo slik man lærer. 
I dag er første gangen jeg har tatt bilder "på egen hånd" etter at jeg var på kurs. Jeg har jo tatt bilder med manuelle instillinger tidligere, men nå skjønner jeg litt mer. 
Nå er jeg sugen på å kjøpe meg telelinse, veldig sugen! Har hatt lyst på det lenge, men det koster jo penger og de vokser visst ikke på trær. Jeg kjøpe et pengetre en gang, men akk jeg ble skuffet. 
Vel, ellers så har jeg stort sett bare jobbet. konstant føles det ut som, men neste onsdag så begynner hverdagslivet igjen og det gleder jeg meg til.
Balder var med på jobb i dag og han er så flink. Det er greit å kunne ta han med iblandt så slipper jeg å stresse hjem. Han ligger nå bare der, bak "gjerdet" sitt og synes det egentelig er ganske ukult, men aksepterer det. Det værste er når han snorker eller drømmer... han knurret, peip og "sprang" som bare rakkern ei vending. Ellers så merker jeg ikke noe til han - snille gutt`n min :-)
Ha en fin kveld
Klem fra Heidi og Balder

1 kommentar:

  1. Du har nå lært noe ser det ut som. Flotte bilder:)

    Ja hyttelivet tar på...jogging og greier...neste blir å stumpe røyken. Har begynt å tenke på det ja.
    Kos deg:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails