torsdag 11. mars 2010

Forrige onsdag invisterte jeg endelig i ny sofa. Etter mange måneders leting fant jeg endelig en skinnsofa som var god å sitte/ligge i. Og overraskende nok var det på Ikea jeg fant den... hadde aldri trodd jeg skulle kjøpe skinnsofa på Ikea. De jeg hadde prøvesittet tidligere var harde som betong... men ikke denne, mmmm, den var supergod. Når det er sagt så har jeg prøvd den 3 ganger, man blir gjerne litt ivrig og bare kjøper uten å tenke seg godt nok om (det blir iallefall jeg). Så da morsan og jeg dro for å kjøpe den var jeg sikker på at ikke var like god som jeg husket og måtte dra hjem med uforettet sak. Men nei da, den var BEDRE!! Så det ble sofa, mørk brun, og en hjørneavslutningspall så det blir plass til beina også samt det er praktisk når man får gjester. I tillegg til sofa og pall ble det også 4 bokhyller. Bokhyllene var helt enkle, hvite..akkurat som jeg hadde planlagt. Sofaen kommer ikke før i april, men bokhyllene er i hus. Jeg har ikke montert de enda, må kvitte meg med noe annet først. Men jeg er i gang og ved godt mot :-)

Nøkkelegenskaper
Sitteplasser og armlener i mykt og slitesterkt narvskinn; enkelt å vedlikeholde og praktisk for familier med barn. (og hund håper jeg)

Den rundede formen gir romslig og god sittekomfort i hele hjørneseksjonen.

Setepute av polyeter og polyesterfiber gir god sittekomfort.
ål
Bredde: 296 cm

Dybde: 150 cm

Høyde: 92 cm
Setehøyde: 45 cm
antall sitteplasser: 4 stk




Ellers så dagene gått sin gang... jeg har vært litt sløv på bloggfroten. For tiden er formen litt sjaber, hodet er fullt av bomull og snørr og både ledd og hud verker. Jeg er ikke syk, men ikke helt frisk heller... men det går over. 

På fredag feiret vi Mammas 60-årsdag. Vi har en liten bursdagsklubb som vi har holdt på med noen år. Den består av noen tanter og søskenbarn, i tillegg til noen "inngiftede" og vennina mi, tante Muza. Det er et godt påskudd for å treffe familie, få servert mat og drikke og fest og moro :-) Denne gangen ble den litt utvidet da gamla fylte 60, men det var vel bare 3 ekstra. Iallefall, det var en morsom feiring..




Mat og taler hører med i en 60-årsdag

 Maten var sinnsykt god. Morsan hadde laget en "gryte" av svinekjøtt, sopp, grønnsaker og masse fløte samt hjemmelaget potetstappe. Etter at min lillebror (han er kokk) hadde smakt på potetstappa og gjort det lille ekstra så var den bare helt nydelig... potetstappa kunne jeg hatt jeg spist som hovedrett. Krute god mat!! Muza spurte meg, og har spurt meg før; "ka e det mor di har oppi derre gryta?" 


Desserten var heller barnslig, veeeldig barnslig - veeeldig morsom og veeeldig harry. Ikke`no Creme brulet her i gården :-) Når 14 stk gærne kvinnfolk møtes så kan det ikke bli annet enn artig med en barnslig dessert!  Tør ikke legge ut bildene når de spiser den for da hadde jeg sikkert blitt foreldreløs. Neida, men det var moro - god stemning..hehe. Det var - og skulle være et klabblag, både med og uten alkohol. 

-Og bursdagssangen måtte selvfølgelig synges... 

Jeg lå over (bruker det når det fest hjemme hos de) og tasset hjem på lørdag, ikke i kjempebra form....men etter jeg fikk litt frisk luft så var jeg nesten god som ny.

Når det er runde dager pleier vi å feire stort, leile lokalet og ha fest med alle kjente. Men farsan fant ut noe lurt da han fylte 60 - og det var å spandere tur på familien, 14 dager i Spania. Da er det 2 "seniorer", 4 "passelige" og 2 barn... 3 generasjoner. Og morsan skal feirer sin dag med å ta med gjengen til Bulgaria i 14 dager i sommer. Vi skal bo på et kjempelite, koselig, rolig sted som heter Balchik. Jeg husker ikke hva hotellet heter, men her er noen bilder av stedet..




Oioi, da der det bare å drømme seg bort... 


det går fort til vi drar.. 25. juni sitter vi på flyet, kennelplass er ordnet og jeg gleder meg til å nyte 14 late dager. Det eneste som er kjipt er å sette lille Balder på kennel, men han har vært på kennel før og han skal bo sammen med Viktor så de lider ingen nød. De har nok bare godt av det... både hundene og eierne ;-) 


Ble litt ustrukturet dette innlegget, men slik er jeg bare...fra sofa til "syden" - "itnå hæft" :-)

Ha en fantastisk ettermiddag!

3 kommentarer:

  1. Hadde vært artig å vært flue på veggen på den festen du ;-)
    Så skikkelig nydelig ut det feriemålet...noe å se frem imot der.
    Koselig å "treffes" igjen Heidi!
    Ha en fin kveld!
    Klem herifra ;-)

    SvarSlett
  2. Grattis med flott sofa og grattis med Morsan:)
    For et feriemål...gosh, der så det herlig ut:) Men skal Balder i den nye sofaen? hehe...den blir oppskrapet til din info. Gammelsofaen vår er jo i tv-stua, ser ikke ut etter hundeklør.
    Lykke til med montering av møbler. Akkurat kommet inn fra tur her, godt å være igang igjen:)
    Klem:))

    SvarSlett
  3. Flott sofa Heidi, blir nok deilig å få den på plass i stua, som til da er shinet fra topp til tå regner jeg med. ;o)Bursdagsselskapet så kjempeartig ut, med en høydare ved dessertbordet. Gratulerer med voksen mamma, og heldige deg som skal på tur. Korse må også på pensjonat i sommer, men det blir for små søte pusekatter. Balder kommer nok til å blir stelt godt med.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails