mandag 15. mars 2010

.....noen har limt fast Donald


Nå har Donald vært her i 2 dager og han er ikke så veldig sjenert. Allerede første kvelden, som jeg skrev, satte han seg på meg. Da var han litt vár da jeg rørte meg...


..den tid er forbi. Han har hengt fast i meg i nesten hele dag. Jeg skrudde sammen de 4 bokyllene jeg kjøpte på Ikea for et par uker siden og da holdt han seg unna...fikk ikke være med da Balder og jeg gikk tur heller :)


Men utover det så har han ikke vært så langt unna. Jeg prøver å passe på så han ikke tar for mye plass i forhold til Balder. Donald hadde en liten konsert i dag, men det virket ikke som om Balder brydde seg noe særlig. Jeg vet ikke hvordan fuglekvitter/bråk høres ut for hunder - skjærer det hundene i sjelen så har vi et problem, hehe. Donald fikk en bit eple i dag... i går spiste han popcorn, det var visst veldig godt. 


Balder la seg i kjent positur og koste seg (bildet over tok han selv:))
Jeg hadde Mr. Kåre Knirk klar i tilfellet det ble et blinkskudd av Balder og Donald - Jeg har 2 labber i trynet...de er lange og potene til Balder er like stor som hånda mi (ble mange artige bilder) 


Etter vi kom hjem fra tur har det vært "Duo-Donald" Hadde jeg ikke visst bedre så ville jeg trodd noen hadde limt han fast. Jeg rører meg helt vanlig.... går hit og dit, rydder på kjøkkenet, tømmer vaskemaskina, koser meg Balder - og han henger på!! Han klep meg et par ganger på halsen første kvelden... jeg visste ikke om det var uhell første gang og lot han bare få være (kjente det neste ikke), men den andre gangen så tok han vekk. Han har prøvd et på "lureklyp" i dag, men da var festen over - dyttet han forsiktig av. Papegøyer er ikke dumme og ettersom jeg hører så kan de være ganske dominerende (han er ikke så stor, men det er ikke han som er sjefen) Det er jeg som er sjef i dette huset!! Men han er supersøt, veeldig sosial, nyskjerrig og snill, en skikkelig sjarmklump. Jeg har ikke blitt skremt enda. Det har gått bedre enn forventet. Men det er for tidlig å si enda....det viktigste er at Balder er/blir fortrolig med situasjonen. 


Balder ligger på sofaen og sover - Donald sover på skulderen min (han sover godt - åpner ikke øynene når jeg snur meg for å se på han eller rører meg sittende.. reiser jeg meg så vil han nok glippe med øynene)

Til slutt; Hvorfor er det så mange som er redde for fugler? 

Nesten alle jeg snakker med er skeptiske...."uff, skummelt" "vil ikke komme hjem til deg" "ekkelt når de flyver" osv. De reagere ikke på ville fugler, men en liten undulat kan skremme vettet av de.  Jeg respekterer det så absolutt, men jeg skjønner det bare ikke. 

4 kommentarer:

  1. Dette så jo meget lovende ut Heidi:) Herlig bilde av Balder og Donald.

    Jeg vet ikke hvorfor men jeg tilhører kategorien du beskriver. Takler ikke å ha de flaksende rundt meg og at de setter seg på meg. Synes det er pyton:) Hvorfor? Aner ikke!! Det bare er slik.
    Håper du finner et fornuftig svar:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. For en herlig fugl!! Håper du kan beholde han :-)
    Ønsker meg fugl igjen jeg og...er jo oppvokst med en masse undulater...(som lekte på gulvet med oss mellom beina på ulvehundene) og nymfeparakiter. Får vel se fremover om det blir av.
    Klem fra meg...(som skal sette meg å kjøre de drøye 80 milene sørover nå...mitt i natta) :-)

    SvarSlett
  3. Hei igjen du :-)
    Ble ikke nattkjøring allikevel...sto opp klocken fire, men somlet så forferdelig så jeg kom meg ikke avgårde før nermere halv seks (skal jo bla. si hade til 19 fugler først ;-) Turen gikk bra den, men det er like langt som vanlig, og man er ganske ferdig når man kommer frem. Nå får vi se hvor lenge jeg blir her...kommer litt an på hvordan det er med pappa fremover. Godt å treffe familien igjen. Kos deg med Donald og Balder, og ha en fin dag Heidi!
    Klem fra meg! :-)

    SvarSlett
  4. heihei! gleder meg til å treffe Donald, selv om jeg også tilhører den kategorien du beskriver, hehe! Enig med MajorogMeg, det er noe med flaksingen rundt og når de setter seg på deg, tror det er det at de er vanskelig å kontrollere. Liksom ikke bare å sette de på plass heller:) Men jeg og Donald blir nok venner skal du se, hindrer meg ikke å komme på besøk nei! klem fra muza

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails