tirsdag 2. mars 2010

..en liten pause i kaoset


Ja, da er jeg igang!! Nye bokhyller skal kjøpes i morgen - og jeg skal bestille ny sofa... yohoo`
Men "søkki" for et arbeid. Jeg har tømt bokhylla som var veldig dyp, rommet 2 bøker i dybden. Jeg kjøpte egentelig den reolen for å ha i skyvdørsgarderoben min. Garderobemøbler var for dype til å passe i skyvdørsgarderoben min  - ergo ble det en bokreole i klesskapet. Det var helt genialt - mange rom og god oversikt. Men en dag så måtte jeg selvfølgelig dra "kles-reolen" ut på stua og dytte bøker i den. Jeg husker ikke helt hvorfor... har ikke kjøpt sååå mange bøker de siste årene. Og så kjøpe jeg en såkalt kjellerreol for å ha i garderobeskapet. Den kjellerreolen er tømt...de fleste klærne som jeg ikke bruker havnet i den. I dag så har jeg fylt 3 svarsekker med klær som jeg ikke bruker, av ymse årsaker..hm.. Mange fine kjoler, bukser og topper. Men moten endrer seg og da må man kaste det som er "ut"...jeg er veldig opptatt av mote og skjønnhet, kunne ikke tenke meg å dukke opp i fjorårets. Nei da, klærne har rett og slett krympet i skapet mitt. Det må være noe med lufta, slik er det når man bor rett ved fjorden og en silo.. det er flere som har sagt det. Når jeg ser på enkelte av plaggene som jeg har brukt så må jeg bare le... jeg prøvde (bare på artig) en dresskjole som jeg brukte for 10 år siden og jeg fikk den pinadø ikke over rompa engang, haha. Da jeg så kjolen så tenkte jeg bare; "har jeg noen gang vært fin i den?" Jeg var det, da...for 10 år siden og veide 55 kilo. Ung og slank, kanskje litt for tynn. Jeg kan se på bilder fra den tiden og tenke at jeg var litt tynn - ikke slank (forskjell på det).  Jeg har aldri vært opptatt av vekt, tynn eller tjukk... men det var et helt annent aktivitetsniva på meg da, jeg kunne faktisk glemme å spise. Jeg glemmer ikke å spise i dag...jeg husker å spise hele tiden :-) Men alt forandrer seg når man blir eldre, forbrenning osv. Drømmevekta mi var 55 kilo, men hadde blitt det i dag så hadde jeg sett ut som et spøkelse. Jeg vet ikke hva jeg veier og driter i det.... men det hadde vært fint med "luftforandrig" slik at klærne ikke blir for små. Jaja, mulig det hjelper å flytte reolen til skyvdørsgarderoben ;-)



Men nå skiver jeg meg bort for å drøye tiden med å fortsette slaveriet. Skapet ovenfor var fult av "ikke så bra bøker", cd`er og kokebøker, fotoalbum osv.  Øverste hylle i dette skapet har 3 rader med bøker ellers så er det bare kaos... cd`er, dvd`er og andre rarieteter. Jeg tømte skapet for at det skulle stå et annet sted. Skapet i seg selv veier nesten 100 kilo så det bør ikke være mye inni før det flyttes. Men det går greit å flytte det, mye bedre enn bokreolen selv om den er mye lettere. Skapet et "helt", ikke flatpakke som man må montere selv. Reolen har blitt skikkelig "shakey" etter et par runder og jeg måtte være veldig forsiktig da jeg flyttet på den i dag. Skapet er tungt, men det er ikke noe problem å dra/skyve det rundt hvis man får lirket noen tepper/pledd under. Brukte mye mere tid tid på å flytte reolen enn skapet. 



Da er alle bøkene og resten av rotet ivrig etter å komme "i hus". Jeg er også ivrig etter å få de i hus. Bak den stabelen ovenfor sitter jeg....klar til dyst, sukk`



Skapet er tømt og flyttet (må nok vasket glasset :-))  Og jeg bør nok fortsette.....skulle bare ta en liten pause, men den ble lengre enn jeg regnet med..sukk` 


i skrivende stund sitter jeg på et hjørne på andre siden av spisebordet bak en stabel med bøker - Og håper på bedre tider..  "FERDIG" - og så ble alt ferdig. 

Hjææælp!! Skulle ønske jeg var rik og noen andre kunne gjort alt dette!!...mmm....egentelig ikke, liker ikke at noen snoker i sakene mine og jeg finner noe her og der som er kult!! "Ikke så ille at det ikke er godt for noe"

2 kommentarer:

  1. Her så det en smule kaotisk ut ja Heidi:) Du får brette opp armene:)
    55 kg har jeg også vært en gang...vet ikke hva som skjer...hadde jeg ikke hatt turene mine vet jeg ikke hvordan jeg hadde sett ut:)
    Lykke til me prosjektene:)
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Hejsa
    Sikke en masse dejlige bøger! Men hvilket arbejde! Der skal være kaos før der kan blive orden :0)
    Ja, vægten ændrer sig bestemt. Også jeg har vejet 55 kg, meeen det er vist også nogle år siden. Der kommer lidt mere med alderen og sådan er det ... så længe det ikke er for meget!
    Håber du får en rolig aften ovenpå alt det arbejde!
    Klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails