onsdag 4. mars 2009

GD-treff og uforsvarlig bilkjøring

Balder har hatt på selen en gang tidligere, for, tja..2 år siden eller mer. Han synes det var rart til å begynne med . Han er vant til "utstyret" , men ikke stengene ved siden som berøere han når han vender seg litt. Etter et par protester så hadde Bugge og jeg det "svare strev" men å holde han igjen. (og synes du selen er litt trang så har du helt rett. Balder er en stor gut)
I dag skulle jeg, vi, på Grand Danios treff rett etter jobb. Det begynner ikke før klokken 18.00, men Balder har ikke tid til å vente med og gå ut til det passer meg....hm...som om det er noe god forkaring at han har ligget og sovet hele dagen uten mulighet til å gå på do`"mamma har vært på jobb og er sliten""må vente litt gutten min". Nei,  slik er det nok ikke. Jeg kommer inn skifter klær så er det rett ut igjen. 
Gidder jeg egentelig å fortelle hele historien? Egentelig nei, hadde tenke å legge inn bilder og ferdig med det. Men det blir nok hele historien, eller iallefall hoveddelene (Blader og bil - ikke bil)
Det var en gang da jeg skulle på treff med hunden og skulle til - granåsen for å ha det moro.... Det var (viktig at du leser dette med eventyrstemme) 9 dager og 9 netter sist gang Balder satt i bilen. Det var  i disse dager at bakdøren på bilen var litt treg, ville ikke opp. Slik var det også denne dagen. Den ville ikke opp, akk nei..kjærringe lå og dro, men ikke fikk opp døra. 
Måtte sette inn et crazy`bildet av Balder slik at jeg slutter å fortelle hele historien i eventyrform. Det ville tatt litt tid og tankevirkomhet -  det gidder jeg ikke. 
Iallefall så satt den bakdøra på bilen dønn fast. Jeg ringte og sa at vi ikke kom på treff, det er jo ikke bare å "sette" en GD i fremsetet på en liten Fiat Doblo, varebil. God plass til han bak, men ikke frem. Jeg hadde testet det før jeg fant ut at det ikke var en god ide -og at vi droppet treffet. Men da jeg ringte og sa fra at vi ikke kunne komme så fikk jeg høre om en Toyote "haies" (vet ikke hvordan det skrives), varebil, med et par gd`er og en annen "sort" i fremsetet.  Men uansett så kunne mannen hennes se på saken og kanskje fikse det.
Bugge og veteran Marius (over 8 år) han elsker å dra pulk eller det som er. Det var blitt mørkt da vi tok disse bildene og Marius hadde løpt noen km før vi fikk "fanget" han
Jeg kommanderte Balder inn i bilen, igjen (jeg hadde som sagt testet ut dette) Han gikk inn, litt mer motvillig enn første gang. Men nå hadde jeg stilt inn setet og lagt det ned så langt det kom så han ikke skulle deise i golvet. Alle varsel-lamper i meg sa at dette ikke kom til å bli noen fornøyelse... Men så satt vi der da, Balder og jeg - i fremsetet...og jeg så ut som ei lita lus. Jeg tenkte som så at "han må jo ha på sikkerhetsbelte, iallefillefall" Tabbe nummer 2. Tabbe nummer 1 var å legge ut på denne ferden.
Bugge og Aurora
Vi hadde ikke kommet langt før hele "sikkerheten" sto på spill. Sikkerhetsbeltet som egentelig skulle beskytte han - hadde han tullet seg inn i. Jeg stoppet ved en bussholdeplass og viklet han ut. Stakkars Balder synes ikke det var så kult å sitte i forsetet som han hadde trodd (vil gjerne sitte der, men det er før de vet bedre)
Vel, uansett så hadde jeg en hund som ikke var helt vel med situasjonen, stilingen, og da han skiftet stilling så kom han borti speiet slik at det datt av... han skiftet stilling flere ganger og når HAN flytter på seg i et lite "rom" så merker man det. Det eneste jeg så til tider var en ei rompe eller et fjes. Fint det, absolutt....men ikke når jeg kjører!!  Jeg var ikke en "effektiv" bilist da. Måtte holde igjen Balder for hver lille "girings og bremsings". Det er ikke store rykket som skal til for at de kommer i ubalanse.
Inger og Zugo
Uff... jeg var litt irritert, ikke på Balder - men på meg at jeg hadde utsatt han -og ikke minst meg for den turen. Men det kunne jeg ikke vise så jeg tok det "kuli og ikke brydde meg så mye" snakket (bablet) som jeg pleier noen ganger......og han roet seg ned. Men han mått avreagere da han "slapp ut". Jeg fikk hjelp med bilen slik at jeg kunne hente Inger og Zugo før treffet. Takk Bug`s og mann :-)
Ser båndet på beina, men han merket ikke noe til de. Han trakk pulk som bare rakker`n etterhvert og vi la båndet rundt livet og det falt ned da vi tok bildet
Vel- en "velberget hjem`kveld`klem"  fra Balde og Heidi

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for den omtenksomme kommentaren Heidi!

    Nå ler jeg godt når jeg ser dere for mitt indre øye!! Skulle fått noen til å gjøre en tegning av det der!!
    Klem/Bente

    SvarSlett
  2. Dette var en morsom lesing på "morgenen". Hadde problemer med å holde latteren inne i fare for at de andre på kontoret skulle begynne å lure på hva jeg storskrattet av.... "smiler"...

    Ser ut som dere hadde et koselig treff og så morsomt at dere prøvde litt pulk draing...

    Flott historie..

    SvarSlett
  3. Toyota Hiace heter det..hehe..litt av en tur du har hatt :)
    Artige bilder med "trekkhunder".

    Tror nok Balder egner seg best bak i bilen!!
    Ha en flott dag!! Jeg skal støvsuge..hundehårene har begynt å dotte seg..

    SvarSlett
  4. Pussig.. Zugo ser alltid bitteliten ut på bilder men hun begynner jo å li stor og flott :)
    Inger

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails