mandag 9. mars 2009

Selvportrett, middag og shopping

Tok litt av i morrest.. jeg har da så mange duppedingser til Mr. Kåre Knirk og i dag testet jeg fjernkontrollen. Jeg har fulgt instruksene til Børge, men bildene blir ikke klare. Kan ikke være kvaliteten heller da de er fine når man klikker på de. Bildene av meg ble ganske fine "knis" - de er iallefall ikke så skrukketet som de to andre.
Er man den fødte modell så er man det, enkelt og greit. Jeg er...hva skal man si, litt mer kompakt enn de man ser på catwalken. Det er ikke noe feil med meg, jeg har bare ikke strekt meg nok i forhold til bredden. Legg meg i strekk og dra meg 30 cm så er jeg akkurat passe. Moro å prøve da. Jeg satte stativet på kjøkkenbenken så det ble stående en halvmeter rett over meg -  med fjernkontrollen i handa.
Statuen heter "Studenten" klikk på bildet så blir det finere
Etter at jeg hadde testet "store bilder i bloggen" dro jeg opp til morsan og farsan og spiste middag. Fisk fra kysten utenfor Alaska, tror det er sei. Det var iallefall godt. Fisk, poteter, flesk, salat og rømme, nam` takk for mat`n.
Venninan ble med oss på tur fra Ila
Morsan og jeg dro til byen etterpå, Baltur ble igjen hos bestefar. Mr. Kåre Knirk var med. Jeg fikk endelig kjøpt filter til Mr. Kåre Knirk, men tror du "lang inni svartræv #`%" at han hadde gitt meg feil filter. Så da må jeg til byen igjen for å bytte, jeg er jo aldri i byen!!! Ble ganske (veldig ifølge noen) irritert da jeg drakk kaffe og spiste kake etter vi kom tilbake og skulle sjekke sette det på. Morsan sa at "Heidi, æ kainn da gå te byen å bytt det for dæ æ...e itj nå problem det. Kanskje vi kainn fær no...e itj sikkert dæm har stengt enda. "Ikke aktuelt" var min respons. Men det værste sinnet gikk over, men kjenner jeg blir litt sint igjen nå. Hjelper ikke det vettu! Men jeg fikk da shoppet litt. 3 gensre, 2 singletter og sko. De tre genserne kjøpte jeg på Zara, det er typsiske Heidi-gensre. A-formet og lange. Da kan jeg tasse rundt i genser og tights, stømpebukse eller ei dongribulse, det er behagelig gitt. Jeg har vært på jakt etter gode sko som jeg både kan bruke på jobb og ellers. Nå er det enten MuckBoot støvler (anbefales på det varmeste for de som er mye ute og går), fjellsko, joggesko eller høye støvletter. Hva endte jeg opp med etter mye leting, jo...et par Dr. Martins sko. Jeg trodde ikke de laget de lengere. Men det var noe i den duren jeg var ute etter...visstnok (jeg visste nok ikke helt selv heller). De er ikke de peneste skoene, men heller ikke de styggeste. Har sko i mange år iallefall...og de blir nok favoritten skal du se. Jeg håper iallefall det for de kostet flesk.
Ha en fin kveld godtfolk! I morgen skal vi på fjellet og da skal jeg ta masse bilder -AV MEG :-) nei, får da endelig håpe at det er noe annet å ta bilde av. Klem Heidi og Balder

5 kommentarer:

  1. Kos deg på fjellet:)
    Morsomme bilder men det ene kråkebildet var uskarpt.
    Her lever vi sakte...men er på tur og fyrer i peisen. I skrivende stund ligger Major foran prarfinovnen i nystua, som ei katt..
    Imorgen skal Major & Mossan på Byggern og kjøpe sølvspray..Noe skal sprayifiseres..
    Hytteklem :)

    SvarSlett
  2. God tur i morgen!!
    Klem fra meg ;-)

    SvarSlett
  3. Artig å se deg og :) Og du, for noen fine øyne du har, knall-blå jo!
    Så flott at dere har selskap på turene deres, trofaste kråker.
    Hva for et filter har du kjøpt til Mr.Kåre Knirk?
    Har så lite greie på sånt ekstra-utstyr....
    Ha en super fjell-tur i morgen og ta MASSE bilder!

    Klem Linda, Odessa og Jazzmann

    SvarSlett
  4. Det nederste bildet var nyyyyydelig!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails