lørdag 7. mars 2009

Lang uke - lang helg :-)

klikk på bildene Denne uka har det gått i ett `puh. Jeg jobbet over 10 timer i går , samt litt overtid tidligere. Morsan hentet Baltazar i 3-tiden (kjært barn har mange navn). Jeg kom hjem rundt halv 7 og skulle da tusle oppover og hente han, men "penthousen" skrek om hjelp: "fri meg fra disse hybelkaninene" "lager du mat på denne benken blir du syk (ikke jeg - jeg er vant) "hvis du ikke vakser meg nå så lager jeg udyr og mugg" Jaja - for et mas, så begynte jeg så smått å rydde og VASKE. Jeg støvsugde sofaen, la på nye laken (balder ligger jo der), vasket gulv- det er ikke måte på hva jeg har gjort. Det hjelper at jeg er alene for da kan jeg spille så høy musikk at det dirrer litt i trommhinnene. Kan ikke det når Balder er hjemme (det er ikke så høyt, men jdet føles sånn) Uansett så kan jeg holde på uten å beordre bort Balder. Han går gjerne på soverommet og legger seg, men må innom å sjekke og gå litt i veien. Husvasken gikk unna i en fei, 2 timer :-) Jeg har ikke rundvasket, men tatt det værste. Det hjelper med litt musikk, jeg synger med.  Det er ganske vakkert Jeg tok meg en en øl mens jeg holdt på også. Når jeg var ferdig med øl nummer 2 hente jeg Baltus. Det ble 2 øl, jeg skulle jo på jobb i dag også. Men var nesten litt på en snurr, rare greier.  Baltus var hjemme i dag, jeg pleier å ta han med på lørdager han har godt av litt kjedsomhet i "buret", men fikk tilbringe dagen i sofaen.  Mr. Kåre Knirk, Balder og jeg gikk tur da jeg kom hjem. Legg merke til at det lite hundebilder. Ikke værst :-)  Balder gikk i sin egen verden og snuste inn all løpetid som er for tiden og jeg gikk å snuste etter motiv. Var ikke mange blikkfang som dukket opp, men tross mangel på gode motiv så knipser jeg i vei. Jeg har fri mandag og tirsdag...OOOOO`lykke! De dagene skal jeg nyte maks. Det blir iallefall en tur i marka uansett vær. Skal plukke med meg Margarethe og Fabian og vi skal rusle vår vante runde. I sekken blir det kaffe, kakao, vann og noe å bite i..trallala. Vi går der mye på sommeren og det er som regel bare oss. Ser vi andre folk så synes vi heller de kunne holdt seg hjemme, hehe...marka er ikke for alle, bare oss! Trivelig om det er hyggelige folk som vil slå av en prat og spør hvorfor vi har hundene i bånd (tar på bånd når det kommer noen). Da slipper vi hundene og synes at det er fryktelig fint å dele marka med andre. Balder fikk tørrfisk da vi kom hjem. Det er egentelig en go`bit som egner seg best utendørs da det  kommer en liten "odør" som gjerne henger i en stund. Pytt pytt, jeg var i det gode hjørnet. Det kom noen skikkelige fine, seige renner fra munnviken han. Skal spare dere for det bildet. Se, isen er borte. Nå er det mildt og litt vår i lufta...jeg for min del er ferdig med vinteren - vinter er helt topp hvis det er vinter. Nå ønsker jeg lysere dager (vil savne mørke kvelder) og knopper på trærne velkommen. Forresten: 
Stine, så morsomt at du stakk innom. Setter pris på at du vil "overvåke" det vi gjør, selv om det ikke er så spennede. Var helt topp da jeg ruslet innom siden en dag før jeg skulle på jobb - og der var du.Jeg blir glad hvis du legger igjen kommentar - elsker kommentarer (tante Tove og morsan får det ikke til) _Men det skal vi lære dem. Du må bare si fra hvis du vil bli med å gå tur en dag. Du kan også låne Balder hvis du vil så får du se om rasen er noe for deg eller bare for å finne på noe. Tror ikke du har noe problem med å takle han!
Ha en fin helg folkens
Klem fra Heidi og Balder (som ligger og snorker i sofaen)

7 kommentarer:

  1. Flink du da, vaska hus og greier...Da passet det fint med tørrfisk til gutten :) Heldig du som har fri sååå lenge. Blir godt til Balder det.
    Teksten ser grei ut når jeg åpner siden min...hvordan ser den ut til deg? Flyter den sammen? Det er ikke meningen.

    SvarSlett
  2. Dritbra bilder. Skal prøve å sende deg en beskrivelse på hvordan du kan få bildene større, så blir bloggen mere eye-catchy

    SvarSlett
  3. For noen bilder du har tatt. Husvask...jeg har støvsuga hytta idag..skal love deg det trengtes det også.
    Nyt fridagene dine, de er vel fortjente:)
    Klem fra Major&Mossan

    SvarSlett
  4. Mr. Kåre Knirk og du kommer virkelig godt overens ser jeg!! Flotte bilder dere får till sammen ;-)
    Vaska hus i går jeg...skal si det trengtes her og! Omtrent like nøye som deg tror jeg ;-) tok det verste.
    Tørrfisk er vanskelig å få tak i her i Sverige...(annet en i små poser til katter....latterlig)....i mangel på det så får han tørkede griseører som "lørdagsgotter" :-)
    Nyt fridagene dine...Klem/Bente

    SvarSlett
  5. Mail i mailbox'n din om bilder og slikt

    SvarSlett
  6. Du... Zugo og jeg vil være med på tur mandag :) Jeg beg ikke på jobb før 1530!
    Inger

    SvarSlett
  7. Hei hei, bloggen din er knall! jeg må selvsagt følge med på den, har vist den til mor og min lillesøster, jeg er så fasinert av Balder han er en så stoooor vakker gutt! :D
    Sjekker innom den så mye som mulig, du er døds flink til å ta bilder, kjempe fine :)

    Klem fra stine (med en goood kopp med kakao)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails