lørdag 20. februar 2010

Byvandring

Klokka 9.30 tikket det inn en melding på telefonen fra Anne som lurte på om vi ville bli med på tur. Den første tanken som slo meg var; "nei". Når det skal sies sa hadde jeg faktisk ikke stått opp enda og det fristet ikke så veldig mye å krype ut av den varme gåsedundyna. Men etter å ha summet meg et par minutter og skrudd hjernen til et fornuftig modus tok jeg mot til meg og sto opp.  
Jeg ringe henne og sa at vi ble gjerne med på tur, hehe. Det var 10 kalde ut og sur vind, men ut må vi uansett. Jeg har ikke truffet Anne, og bikkja hennes, Robbie på nesten 2 år. Ene og alene for at vi er like sløve på å ta kontakt begge to, men vi har pratet litt sammen på telefon i det siste. 
Robbie er en eventyrblanding uten like og veldig søt :-) Vi ble enige om å ta en bytur. Jeg pakket dekkenet til Balder i sekken for jeg tenkte kanskje at han ikke trengte det, men det tok ikke langt tid før det måtte på.
Det var en fin tur, kjøpte kaffe på Bakklandet - Takk for kaffen, Anne.
Etter det beveget vi oss inn i byen og så på folkelivet. Det var ikke så mye liv til å være en lørdags formiddag... folk er vel fornuftige og holder seg hjemme i kulda - Men ikke vi :-)




Drøye 2 timer senere var vi hjemme igjen. Balder var ikke kald på kroppen, men kulda hadde nok krøpet inn i sjela på han for han lå og frøys på sofaen... da er ikke mor sen om å pakke på han et pledd. Nå er det bare snuten som stikker frem og det kommer noen gode gryntetyder fra under et grønt fleesteppe.



Kunne ikke dy meg... måtte selvfølgelig ta bildet - og etter jeg hadde overført bildet så kom det en ladd også. 
Nå er han nesten helt borte under der... kun labben som stikker frem. Men nå gidder jeg ikke knipse flere bilder - det er da strengt tatt ikke så interessant.
Ønsker alle ei fantastisk fin helg

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra gamlebyen:) Sur vind? Vi har stiv kuling og -10. Direkte vondt å være ute.. Godt å komme hjem til teppet sitt ja ser jeg:) Major ligger foran peisen:)
    God lørdag, klem:)

    SvarSlett
  2. Helladussan sååååå nusselig han er!! Kjempe søt bilder der på slutten..
    Bor du i Trondheim? Tenker de fargerike bygninger ligner Trondheim- i hvert fall veldig koselig gater i den byen..og blå himmel- NYDELIG...tenkt det var slik det skulle bli i vinter på østlandet- men det er surt og snør og grå og uff...nei...ikke særlig koselig nei..men som du sier, ut må vi!!! Håper dere får en flott dag!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails