lørdag 6. februar 2010

I dag var det nydelig vær.. Skulle vel strengt tatt vært i marka, men på en slik dag - iallefall når det er helg så er trengsel. Og jeg gidder ikke gå i kø når vi er ute i naturen. Vi føler oss heller ikke så velkomne da det stort sett er skiløyper der det er mulig å gå hvis man ikke gidder og gå med traske i snø som går over knærne. Da tar vi heller turen til skogs når de fleste andre ikke er der Vi hadde turdate med Margarethe og Fabian i dag. Vi gikk langs Nidelven. På bildet over sitter de og venter på go`bit. Det er ikke så mye herjing og leking etter de sloss for noen måneder siden, men de går veldig godt sammen... både med og uten bånd.  Fabian prøver å få med seg Balder på noen morsomheter, men han takker som regel nei
I "gode gamle dager" gikk det unna gitt. GD`er leker litt som boxserne.. . det er mye bryting og labber. 
Det har vært mildt noen dager nå og det merkes. Det er kjempefin temperatur, men snøen er litt død og tung ...og man hører det tiner. Vi hadde en fin tur i nærmiljøet. Dette bildet er av Ila kirka. Et sted jeg ikke er hver søndag. I mangel på noe annet å knipse så tenkte tok jeg et bildet av vinduene. Da jeg så igjennom linsa så jeg også vinduene på den andre siden. "dritkult" tenkte jeg - vel det var visst ikke så kult som jeg trodde likevel. 
Nei, nå skal jeg se om jeg får gjort noen fiffige endriger på på bloggen til Balder. Den er dønn kjedelig, men jeg sliter litt med å få til å gjøre det helt store på min berømte Mac (jeg er for grådig til å kjøpe Photoshop og jeg finner ikke noe bra bildebehandligsprogram på nett - GRATIS!! Men bare vent å se.. jeg skal nok klare å ødelegge det lille jeg har fått til her inne, hehe
Ha det fint så lenge :-)

7 kommentarer:

  1. Endelig normal temperatur igjen ja! Supert tur-vær. Vi har vært i skogen, er ikke så folksomt her på landet vettu :)
    Jeg synes du tar knall-fine bilder, klare og fine!
    Og Trondheim bugner av motiv!
    Ha ei super helg. Klem fra oss

    SvarSlett
  2. Wow, så lite snø hos dere! Her er det BARE hvit overalt! Er enig med at det er ikke så koselig å går i skogen når mange går på ski...de er ikke særlig glad å se min flokken heller..vi har delt opp gjengen og min to minste ta en voksen hund og babyen (Bently)og Aussien på ski tur mens jeg og min eldste ta de annet to voksen på tur langs veien. Går veldig bra så langt, jeg blir bare litt nervøs fordi valpen går løs og han ser ikke ut som en valp til folk..over 71cm og 50kg..så det er ikke bare å rop-"det er kun en valp!" de bry seg ikke om det! Men bank på bordet så går det bra så langt.
    Flokken min hadde stor kose seg med Balder..synd dere er så langt unna! :-))
    Ha en koselig helg! Klem fra gjengen i skogen :-)

    SvarSlett
  3. For noen nydelige bilder:) Anmeldt? hehe

    Balder er STOR så hvis folk er redd hund kan jeg jo til en viss grad skjønne at de blir skremt. Jeg kan ikke ha Major løs hvis det er "fare for folk". Der vi var i dag var det folketomt...utrolig vakkert der. Om sommeren er det kyr der så vi får nyte det nå...
    Nyt kvelden, klem fra havet:)

    SvarSlett
  4. Punger ikke ut for photoshop jeg heller og jeg har heller ikke funnet noen god erstatning gratis som kan måle seg.

    Selv prøver jeg photoscape for jeg trengte egetnlig et program som jeg kunne beskjære bilder i og gjøre de til sort/hvit... relativt enkle oppgaver rett å slett. Og så var det litt morsomt å lage montasjer....

    Kos dere resten av helga...

    SvarSlett
  5. Skjønne godt du ikke vil gå i kø når du er ute i naturen-ikke glad i det jeg heller. Spesielt ikke med en hund som skal kose ihjel alt han ser av folk...:-)

    Men, her på landet er det heldigvis ikke så ofte vi treffer på folk, så bikkja får stort sett være løs.

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  6. Du skulle ha bodd her ute sammen med Veronica og meg du også. Masse plass å løpe på her ute, og det uten å måtte stå i kø på tur ;)
    Flotte bilder btw, jeg liker tanken på at våren tross alt er i anmarsj.

    Ha en fortsatt fortreffelig søndag :))

    SvarSlett
  7. så ut som en flott tur! Gleder meg til å treffe dere igjen:)) Hilsen muz!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails