torsdag 18. februar 2010

Kong` "kald" er tilbake

Det var minus 10 grader da vi sto opp i dag, men etter noen kopper kaffe og Adresseavisa så var graderstokken opp i hærlige -4 og vinterblå himmel.
Da var det ikke annet å gjøre enn å hive seg i bilen og finne fred og ro i marka. Balder blir, som nevnt tidliger, superglad vi drar til fjells eller skogs. Vi er til skogs minst 3 ganger i uka- og i det siste så har vi vært der nesten hver dag (ikke samme plassen)...men like glad.
Jeg tror kulda kom litt brått dråpene.. frøys fast idet de skulle slippe taket
Hva er vel bedre enn en "rullings". Det er ikke måte på gnikking i sneen, men han har mye hår som skal bort (det ser jeg under sokkene mine) - uansett røytetid eller ikke så digger han å gni seg i gresset eller sneen. Mange tror ikke at det er så ille med en korthåret hund som røyter, men det er mye værre enn en langhåra. De korte håra setter seg fast overalt og er overalt... får de ikke opp fra gulvet med støvsugeren , nei da! Må vaske!!
Hår fra hunder med lengre pelser hopper rett i støvsugerhullet. Og har man ikke støvsugd på noen dager så har de samlet seg i dotter. La oss si at Balder har mistet 2000 hår, da er det 2000 single hår som fjernes. Mens de som har hunder med lengre pels må kanskje bare fjerne 300, for de har samlet seg sammen i dotter!! 

Da vi dro hjem kjørte vi innom bestemor, bestefar og Viktor. Medbragt; 3 berlinerboller og tulipaner (litt forsinket morsdagsgave - gratulere med vel overstått, morsan). Det første Balder gjør når han kommer inn er å sjekke om det er fyrt opp i ovnen. Hvis det brenner der så ser vi ikke noe til han. Da bildet over ble tatt så hadde både farsan og jeg flyttet på han. Viktor er mer fornuftig, han ligger ei stund og flytter seg når det blir for varmt.Til å begynne med lå Balder med hodet nesten mellom vedkubbene og og ovnen... kan nesten høre at det koker. Heldigvis så liker han å ligge på noe, da det er bare å dra madrassen så blir hunden med. Synes han det er for langt unna så står han og varmer seg, men blir fort lei og legger seg på madrassen eller dyna :-). Jeg mener egenetlig de kan/må regulere dette selv, men jeg greier ikke og ikke bryte inn. Glemmer jeg han og han ligger for lenge, er han "dritings" når han reiser seg, hele gutten svaier. Da mener jeg han ikke skjønner sitt eget beste. Hva gjør dere? 


Kos dere i kveld - Klem Heidi og Balder

2 kommentarer:

  1. Alltid like hyggelig å stikke innom å lese bloggen din Heidi. Er som en gulerot å kose seg med bilder og lese etter at jeg har skrevet et avsnitt eller to... hihi...

    SvarSlett
  2. Herlige bilder:))
    Major ligger i skrivende stund foran peisen. For jaggu ble det kaldt igjen ja. Vi har i tillegg kraftig vind i dag. Så det bllir neppe trivsel på tur.
    Photoshop? Nei, det blir det vel neppe..vi har faktisk så vakker himmel her:)
    Tror vi må passe på så hodet ikke koker på de 4-bente..
    Ha en flott fredag, klem:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails