onsdag 25. februar 2009

Bursdagsfeiring og mere snø

I går var jeg på bursdag til morsan. Det var bursdagsfeiring med mat, brus, kaffe og kaker...OSTEKAKE, nam nam. Til mat fikk vi vi de berømte fylte rundstykkene. Jeg fikk med meg seks hjem som jeg fortærte i løpet av dagen i dag. Vi møtte Caroline og Haley utenfor og ruslet en tur på løkka. Det var litt oppholdsvær så jeg fikk tatt noen bilder (blir jo de samme bildene hver gang).
Lille Zita kom også en tur på bursagsfeiring - og den lille go`klumpen raste fra hun kom til hun dro. Viktor prøvde å legge seg ned innemellom, men det kunne han bare glemme...johoo, en hale..må smake på den. Viktor var veldig tolmodig. Balder sliter litt med å gå for i det ene øyeblikket er hun der og plutselig er hun et helt annet sted...han vet ikke om han tør å sette ned beina (rart å se)
Men hun er utrolig kul, finnes ikke redd i det hele tatt -nesten 2 kilo og tøffest i verden, hehe! Forresten Ole og Siw, jeg venter på invitasjon til "langgang Bob" (det er noe mat som hørtes veldig godt ut)
Så Balder er litt mer reservert, hilser gjerne på og snuser, men han er ikke så interessert. Blir hun for pågende så knurrer han og da skvetter unna, eller rettere sagt, spretter.
I dag, mens jeg var på jobb så tittet jeg ut av vindu og da jeg så det nydelige været så gledet jeg meg til å komme hjem å gå tur. I tillegg så hadde jeg lest og sett bildenen på bloggen til Major og Meg
hvilken fin tur de hadde hatt -og vi bor jo i samme by. Jo da, da jeg satt i bilen på tur hjem så begynte det jaggu å snø!! Typisk! Jeg er ikke redd snø og heller ikke redd for å bli våt, men jeg skulle jo ta bilder, fine bilder av annet enn bare hund!
De hadde det mye moro med pinnen, de bytter litt på å være den sterkeste, lille Haley har jo ikke noe å stille opp mot Balder, men noen ganger vinner hun :-) 
Optimist som jeg er så plukket jeg med meg "utstyret". Jeg ser ut som et pakkesel der jeg går: ryggsekk, kamerastativ, kameraveske (den er stor så jeg kan få plass til batterigrep og alle objektivene jeg skal kjøpe når jeg blir rik - og kamera så klart). Kameraveska må henge foran da jeg har sekken på ryggen -og så bikkja da, han må nesten få bli med (han henger hverken  på magen eller ryggen min, har ikke han i vekse eller sekk). Er ikke rart jeg er støl i skulderer, jeg trodde kanskje det var jobben,  men - mens jeg skriver nå så tenker jeg på om årsaken kanskje kan være på gunn av alt utstyret jeg har med meg på tur, hm....mulig det, jaja...fint å skriver litt så det går opp et lys for meg i ny og ned :-)  Uansett; jeg var som vanlig nedpakket som et muldyr, full av forventinger og forhåpninger om litt oppholdsvær. Jeg gikk nå der og knirket, med ca 3 øyenvipper per øye pga snøfnugg som skal sette seg overalt -spesiellt på øyenvippene. Det er kameraveska som knirker, eller det syter..det er sånn pipelyd "iiik iik iik" alt ettersom om hvor fort jeg går. Jeg spekulerte lenge før jeg skjønte hvor lyden kom fra - og nå irriterer den vettet av meg (det lille jeg har igjen) -og den henger rundt skuldra mi så å si hver dag. Men uansett så var det en fin tur tur. Vi møtte Caroline og Haley utenforfor og etter vi kom ned ved Nidarøhallen så kom morsan og Viktor. Jeg hadde osgå avtalt å møte Bente og Selma og de kom en liten time etterpå. Det ble ikke så mye trim på oss 2-beinte, men hundene fikk utfolde seg masse - og det er vel det viktigste :-)
til og med haley måtte hvile seg litt
Bildene jeg tok i dag (jeg måtte stå under et tre der det var ly for snøen og jeg har ikke lært meg å ta bilder i action der "motivet" er langt unna i mørket - og action var langt unna. Jeg har forstørret mye.
Fin dag i dag, men ikke så fine bilder, pytt pytt
Ønsker alle en fin kveld
Klem fra Balder og Heidi

4 kommentarer:

  1. Kanskje du skal kjøpe kløv til Balder? Så kan han bære alt utstyret du har med deg? Major har kløv men den er på hytta..skal dit om 2,5 uke..gjett om jeg gleder meg. Pass av Balder? Det kan kanskje bli litt mye for meg med 2 gutter på tur. Vonde armer her i gård`n å. Ser ut til at dere har hatt en fin tur i kveld, selv om dere gikk glipp av sola i formiddag. Det var helt utrolig deilig. Sola varmet og jeg ble "skjortblaut".
    Nå skal det snø et par dager...men til helga meldes det knallvær. Jippi..
    Klem fra Major&Maossan

    SvarSlett
  2. MajorogMeg kom meg i forkjøpe.. Du får koble på Balder kløven så kan han bære noe.. hehe... kanskje ikke selve kameraet men.

    Jeg liker utrolig godt å lese bloggen din, nå er det utrolig lenge siden jeg har vært på nett og da er det enda morsommere å komme hit å lese og titte på hundebilder.

    SvarSlett
  3. Ser deg fremfor meg med veska som gniker...*flirer*...en sånn lyd kan man jo bli gal av ;-)
    Titt inn i komentarfeltet mitt om svaret på vilken kamera jeg har...gidder ikke rable det to ganger :-)
    Virker som du har LITT bedre utstyr en meg! Men så slipper da jeg gnikende vesker.;-)
    Skall investere i noe bedre når JEG blir rik, skall vi spille lotto sammen?

    SvarSlett
  4. Det blir mye utstyr å ha med seg på tur, men samtidig så er det jo på tur man SKAL ha kamera med seg :S
    Fiine bilder av gutten.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails