lørdag 14. februar 2009

O`deilige lørdag

Ilen kirke
Jeg har gledet meg i hele uka til å sove lenge på lørdag. Og hva skjedde, joda...var oppe og spratt klokken 9. Balder hadde ikke tenkt å stå opp enda, så han kom tuslende, trøtt i trynet, en halv time etterpå. Det har snødd masse og jeg tok med meg kamera da vi ruslet ut. Moro å ta bilder i gagslys også. Hele Ila var ganske nedsnødd.
Vi ruslet litt rund og vasset med snø til knærne til båthavna, vi traff nesten ikke et menneske, bare en kar som freset snø og en som var ute og luftet hunden sin
Skansen
Jeg liker ikke å gå langs kaia... er livredd for at Balder skal ramle ut i fjorden. Har ikke sjangs til å få han opp. Jeg hadde sikkert hoppet etter og da er vi nok ferdige begge to. 
Båthavna
I kveld skal jeg på brusdagfest til mamma. Det blir moro med god mat, drikke og trivelige folk. Jeg skal komme litt tidligere for å hjelpe til å dekke bord og lage velkomstdrink, strawberry daiquiri, nam nam. Jeg er visst god til å lage den, hehe. Det er en typisk sommerdrikk, men vi trosser årstiden og nyter en frisk jorbærdrink.
De eneste guttene som kommer er Balder og Viktor. Farsan har skygga banen og skal tilbringe kvelden og natta til brorsan. Det har en tendens til å bli litt kaklete utover kvelden :-)
Det gamle røkeriet i Ila, vår nærmeste nabo
Ønsker alle en riktig fin lørdag. 
Jeg håper du har/hatt en fin liten togtur Bente...11 timer er vel ingenting ;-)

3 kommentarer:

  1. Kos deg masse ikveld!! Kan høre kakling helt hit ;-)
    Fin tur du tok oss med på med bildene dine!!

    SvarSlett
  2. Ha, ha....det var til og med 13! :-) Fremmme nå, skal blogge om det senere.
    Nydelige bilder fra et folketomt Trondheim, det kan finnes fordeler og med å stå opp før de fleste andre.
    Det bilde på folkevogna var jo bare sååå bra! Ser ut som den har fått "vinterlue".....her nede er det ikke ett eneste snøfnugg i sikte....men en nydelig rosa/lilla/oransj himmel som jeg nyter akkurat nå, jeg som er oppe før hanen galer i dag :-)
    Ha en riktig koselig søndag, du og Balder!

    SvarSlett
  3. Rart med denne snøen. Her på Viggja, bare 20 min fra Trondheim har det ikke kommet snø siden natt til Lørdag..
    Deilig å spasere tidlig en fridag og vite at man har hele dagen til rådighet.
    Nydelige bilder fra byen vår!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails