torsdag 12. februar 2009

Ja- til late dager

Jeg er i slaget igjen nå. Tror kanskje at det var PMS-trollet som grafset tak i meg tidligere, men nå har han sluppet, puh, O`store stygge troll! 
I dag har vi hatt en rolig dag. Balder har sprunget villmann i mange dager nå så i dag tok vi en "vanlig" tur. Vi gikk ikke så langt, men var da ute i over en time. Tror det er noen som har løpetid for det var så immari mye godt å lukte på - og det er greit, lukt i vei. Han går mye løs så jeg tusler bare videre og han kommer luntende etter når han har luktet seg ferdig. Ikke arrester meg, jeg har kontroll (til en viss grad iallefall) og kaller han til meg når det kommer folk og da går han på plass til de er på trygg avstand. Det er ikke hver gang jeg tar sjansen på å slippe han.. noen ganger ser jeg på han at han ikke er helt "ren i ørene" og da har jeg han i bånd.
Han digger å stå i sofaen å se ut av vindu. Ja, han får lov. Jeg er ikke så nøye på det, her er alle velkommen..folk og dyr. Hundegjestene får også ligge i sofaen, her gjør man ikke noe forskjell.
Balder bryr seg ikke om det kommer en hund på besøk. Han er vant til det. Kommer det noen han ikke har møtt før eller en som er turbo, treffes vi gjerne ut først for å brenne av litt energi og/eller bli kjent. Om det blir litt stress når vi kommer inn så har ikke det noe å si, men leking med hverandre inne er forbudt! -Og skulle gjesten finne matskåla til Balder med mat i, så tror jeg Balder tenker: "værsegod, bare forsyn deg" "det er mer der det kommer fra". Og maten til Balder er immari god. Det er sikkert det samme som for oss, maten smaker mye bedre borte. Brødskive med hvistost smaker mye bedre enn når vi er hjemme... vi mennesker er også noen rare dyr, vi er kanskje de rareste.
Stakkars, fine kista mi som er nedgravd i rot og som står midt i stua (som sagt så er jeg ikke så nøye på det) Men jeg har gode intensjoner om å rydde så den kommer til "sin rett", men det blir vel i morgen, hm "i morgon i morgon er atter en dag". Jaja, men det blir kanskje i morra `seriøst!! Bare vent, jeg skal ta bildet som bevis :-)
Det øverste bildet ble tatt med auto og det andre med lang lukkertid (auto. det også selvfølgelig). Hva er best?
søte Baltus`n som sovna med hodet på sofaryggen

2 kommentarer:

  1. Vi har vist samme filosofi innimellom vi :-)
    For en fin kiste! Synes det överste bildet er finest jeg...og det siste på Balder er jo bare helt nydelig!

    SvarSlett
  2. Klart hunden må i sofaen og slikt..samme her det. Flott innlegg. Kista rydder du i en annen dag. Den var råstilig forresten og jeg synes det nederste bildet var finest.
    Tenk at Balder er rolig fordi om det kommer en annen hund på besøk..sukk..
    Er noe løpetid i strøket her også..

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails