søndag 22. februar 2009

Så er helgen snart over

alle bildene er tatt med mobiltelefon I går var jeg på jobb. Balder var med og etter det kjørte vi rett opp til tante Tove og hennes nye samboer Zita. Herlighet hun var helt skjønn og veldig turbo. Tanta mi har sluttet å løfte beina når hun går for Zita er overalt.....og den lille kroppen forflytter seg fort, hehe.  Hun finnes ikke redd, hverken for mennesker eller dyr. Balder prøvde å unngå henne og visste ikke helt hvor han skulle plassere føttene, som sagt så er hun overalt. Han søkte tilflukt i sofaen og da vi skulle prøve æ ta bilde av de sammen så murret Balder (du ser på han at han egentelig ikke synes det er kult) Han ville aldri i verden ha gjort henne noe, men det er lov å si fra. Det er jo slik hunder snakker- og kroppspråk da. Verre med de som ikke sier noe. Jeg kom som sagt rett fra jobb og var engeltelig ganske sulten og tror du jaggu ikke at jeg fikk servert stekte rundsykker (rundstykker som er delt i to der innmaten er tatt ut og erstattet med kjøttdeig, løk osv og med ost og bacon opp) Det er alltid en slager. Jeg fikk med meg 4 hjem som jeg spiste til kvelds -og frokost i dag, nam nam. Takk tanten.  Hadde planlagt en rolig lørdagskveld foran tv`en med micropop og andre go`saker. Så etter vi hadde gått en skikkelig tur så var det bare å slenge seg på sofaen. Hva skjer?? TV`en funker ikke....herrefred, det er ikke mulig!! Kjente jeg ble ganske desperat... hva iallverden skulle jeg gjøre? Jeg måtte jo se tv, selv om det var lørdag og ingenting å se på! Men jeg ga med ikke så lett!! Etter 2 timer og ett glass vin så var det fikset, puh`. Måtte avinstallere og installere på nytt. Har Canal digital med sånn dekoder... hadde prøvd alkens metoder før jeg gikk på nettet og fikk hjelp derfra...-tusen takk internett!
Så det ble tv`kveld med stekte rundstykker, popcorn, brus og vann. Jeg har bodd uten tv i 2 år tidligere, gikk fint det....men savnet den noen ganger. 
I dag sto jeg opp, eller rettere sagt ble vekket, i 9-tiden av en som var syntes det var på tide å å møte dagen. "hei morsan" "nå er det dag" "kom igjen da så går vi oss en tur". Jaja, da var det bare å "møte dagen". Jeg hadde da fått nok søvn, mer enn nok. På turen så møtte vi mange andre som også hadde blitt vekket og måtte på tur. Så den korte turen ble til over en time med leking og herjing. Jeg var tydligvis ikke helt våken for da vi kom inn igjen og jeg hadde satt på en maskin med klær så lot jeg meg selv sovne på sofaen. Ikke mulig det, men himmel så godt. Vi kunne ikke ligge der hele dagen så i halv 3 tiden så møtte vi Margarethe og Fabian. Vi gikk til vår vante plass og slapp hundene og da kom det jaggu flere "lekere". Etter det så tok vi turen langs Nidelva og over Bakklandet. Det ble det kaffestopp på 7 eleven før vi tok turen tilbake langs Marinen. Kjempefin tur og ungutten Fabian har roet seg masse. Vi møtte mange hunder, barn på turen og han er ikke lengre så ivrig som han var tidliger. Han er en fin gutt, bare ivrig og glad :-) Vi var ikke hjemme før i 6-tiden og da var det på tide med mat både for meg og Balder. Balder fikk tørrfor og tunfisk i dag mens kotelettene og potetene (ja mamma, jeg koker poteter) mine fremdeles jobber med å bli ferdige.
Gjett hvem jeg fant i sofaen med et hundebein? Jo da, men det er da ikke lov!!?. Det er ikke noen krise og bortskjemt som han er så lot jeg som om jeg ikke så han (lett når jeg tar bilder). Tok det fra han etter en stund og nå ligger han og sover, i sofaen, i hjørnet som er "min" plass. Jeg dytter han unna når jeg skal innta plassen. Skal se hundeviskeren, reprisen av nytt på nytt og svensk krim på tv2 i kveld.
Dere får nyte siste rest av helgen. Det skal iallefall vi -foran TV`en som virker :-)

4 kommentarer:

  1. Å det var fine bilder til at de er tatt med mobil?
    Dekoder er visst noe alle sliter med. Var til Svigers i dag, Svigermor var rasende på dekoderen. Jaja...
    Litjnurket er bra søt ja. Major hadde sikkert trampa på henne. Vet ikke hva forsiktig er..
    Disse rundtykkene med fyll hørtes ut til å være noe for meg!!
    Klem fra Major&Mossan

    SvarSlett
  2. Enig med Mossan...fine bilder for å være mobilkamera! De her små pleier det å være god fart i, så jeg kan tenke meg Balder ble litt lei. Tusen takk igjen for awarden......den lyste opp litt i tilværelsen akkurat nå!
    Stor klem fra meg....og en hilsen til Balder fra Atlas ;-)

    SvarSlett
  3. åh herregud! Zita e nåkka av det søteste æ har sjedd, si te tanta di at æ må få lov te å treff a Zita :)

    SvarSlett
  4. Hi hi, så han er litt bortskjemt han Balder å ja :) Ble jo en bra tur på dere da. Fine bilder, liker store hunder framfor små jeg da, men Zita er søt da.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails