onsdag 11. februar 2009

Kom husmor - kom treng deg på`

I dag var det på tide å klippe klør igjen. De var ikke lange, hører ikke når han går, men det er like greit å gjøre det. Utrolig hvor stille en liten rusk på 80 kilo kan gå. Når vi er opp til besteforeldrene (mine foreldre) så går vi bare rett inn. Viktor bjeffer så veldig hvis vi ringer på.. og Balder kan stå midt i stua før de oppdager han, hehe. Jaja, ialllefall så hadde vi en litt uheldig opplevelse siste gang det var kloklipp på gang, jeg var uheldig og Balder hadde en opplevelse av den dårlige varianten. Tenkte som så at vi tar det med det samme vi kommer inn fra tur da nerven gjerne trekker seg tilbake ved kulde og det fortalte jeg han da vi sto i heisen. Han skjønte det jammen, ble litt glad og litt stresset. Glad for at det vanker en go`bit etterpå og stresset for at det ikke er noe kult. Han streifet rundt meg og stilte seg slukkøret opp da jeg kom med tange og griseøret -gjør ikke antydning til å ta go`biten for den vet han er til etterpå. 
Nei og nei, peip og greier da jeg klipte "slapp av no gut`n..tralala", han vet det ikke er noe vits i å protestere. 
Men for å gjøre en lang historie kort (eller er det forsent) `så gikk det bra
Se, ikke noe blod :-) hmm, noen av klørene ser lange ut...men det gjorde de ikke i sted. Kan kanskje være for at foten er "slapp"
Jeg tenner masse stearinlys på denne årstia. Det er noe av det jeg ser frem til når det er sommer og lyst hele døgnet. Jeg elsker mørke kvelder, gjerne at høst- og vinterstormene jager utenfor og jeg sitter inne i varmen med nesten kun stearinlys som lys og leser en bok (det er da det er best å lese bøker)
Jeg har sikkert et tonn med bøker, digger bøker. Har store planer om å rydde i det ene bokskapet som består av mye annet enn bøker, stort sett (som du sikkert ser). Men motet svikter alltid når det gjelder rydding. Jeg liker å ha det ryddig og rent, men liker ikke det er jeg som faktisk må gjøre det. Støv på hjernen er ikke bra, men litt støv i topplokket skulle jeg gjerne ha hatt....for helsa`s skyld!! Jeg utsetter alt som heter husarbeid til i morgen
Men en ting har jeg, og det er "ro i rompa"...digger sofaen 
.....og det gjør Balder også

5 kommentarer:

  1. "...støv i topplokket..." *humrer godt*
    Jeg deler din begeistring på flere punkter! Liker også veldig godt når mørkret kommer og man får tenne lys og kose seg....allt roer seg ned ett hakk liksom....bøker leser jeg hele året....mer eller mindre.
    Så flink han er Balder.....selv om han piper litt!

    SvarSlett
  2. så flink balder er....odin er heller ikke særlig glad i å klippe klør, men han vet matmor ikke gir seg og når det er over får han en godbit:-D for noen store labber:-D

    SvarSlett
  3. Så herlige hundebilder.Liker også å holde klørne litt korte,og så må jeg klippe dem mellom tredeputene så ikke is og snø setter seg så fast.Gøy at du også elsker bøker,jeg er en lesehest,men forkjærlighet for goe krimbøker,men leser mye annet også.Du spurte om jeg bruker stativ når jeg tar bilder.Har nettopp kjøpt meg stativ og har ikke fått brukt det ennå annet et på nyttårsaften.Hyggelig at du liker bildene mine.
    Ser det er du og Balder som pleier treffe Gro og Major på luftetur.Artig å være flere på tur.
    Ha en fin torsdag.

    SvarSlett
  4. Det er koselig med levende lys ja. Med to uberegnelige boxer-haler må jeg tenke meg om hvor lysene plasseres :)
    Han er flink Balder, kloklipping er ikke gøy men nødvendig.
    Ha en fin kveld ;)

    SvarSlett
  5. ååå..flott innlegg Heidi. Balder var jo flink da. Hvis det kommer blod, sett fingeren din over, da stopper det raskt. Her har vi hatt elektriker i kveld, årna lys nede i gangen med dimmere og slikt stæsj. Ble meget bra. Skal be deg hjem på pølsegryte en dag. ;-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails